Ir kļūdaini uzskatīt, ka pietiek ar mājaslapas izveidošanu, kas darbosies pati par sevi un pelnīs naudu. E-komercijai tīmekļa resurss ir pastāvīgi jāuzlabo un jāpilnveido lietotāju ērtībām un meklētājiem.
Kāda ir e-komercijas SEO stratēģijas vērtība?
Uzvarēt e-komercijas SEO jomā ir liels izaicinājums. Lielu daļu tirgus atņem mārketpleisi un supermārketi. Tāpat tirgus daļu zog tiešie pārdevēji (D2C). Pieredzējušiem spēlētājiem, kuri jau laikus ir sapratuši dabiskās meklēšanas vērtību, ir bijuši gadi, lai pilnīgotu savu SEO.
Lai gan lielie zīmoli virza ievērojamu sava e-komercijas mārketinga budžeta daļu uz SEO, lielākā daļa vietņu joprojām tajā iegulda nepietiekami. Tas nozīmē, ka varat tos apsteigt, izmantojot holistisku SEO programmu.
Labākā e-komercijas SEO stratēģija apvieno vietnes struktūru, tehnisko SEO, atslēgvārdu izpēti, satura stratēģiju, iekšējo SEO, atpakaļsaišu veidošanu un neticami lielisku lietotāja pieredzi, lai nodrošinātu nepārspējamus rezultātus.
Kāda ir optimāla e-komercijas vietnes struktūra?
Vietnes arhitektūra ir būtiska efektīvas e-komercijas SEO stratēģijas sastāvdaļa, jo nosaka satura prioritāti meklētājiem. Tādējādi jūs iegūstat labāku rangu pēc vērtīgiem kategoriju atslēgvārdiem, kas novirza lietotājus uz produktiem, kurus viņi vēlas iegādāties.
Satura hierarhija
Nesakārtota vietnes struktūra samazina ranžēšanas potenciālu, tāpēc ir ļoti svarīgi definēt savas vietnes hierarhiju, pirms ieguldāt neskaitāmas darba stundas kategoriju lapu optimizēšanā un saišu veidošanā.
E-komercijas vietnēs parasti tiek izmantota plakana vietnes struktūra. Plakana vietnes arhitektūra nodrošina, ka lielākā daļa satura ir trīs klikšķu attālumā no sākumlapas. Šāda veida struktūra ļauj lietotājiem ātrāk atrast produktu lapas.
Kā izveidot vietnes struktūru:
- Vispirms izveidojiet visu savā vietnē esošo produktu sarakstu.
- Sagrupējiet produktus pa tēmām.
- Pēc tam grupējiet katru tēmu šaurākās grupās.
Lietotāji tiešsaistē meklē citādi nekā fiziskā veikalā, tāpēc neaprobežojieties ar vienkāršu domāšanas veidu, kārtojot savus produktus. Neviens internetā nemeklē kaut ko ļoti vispārīgu, tāpēc produkti jāgrupē precīzi pēc to funkcijām.
Izveidotā satura hierarhija būs jāpaziņo meklētājiem. Tas tiek darīts ar četru elementu palīdzību, kas darbojas kopā:
- URL struktūra,
- garoziņas,
- vietnes navigācija,
- iekšējās saites.
1. URL struktūra
URL struktūra ir ļoti svarīga e-komercijas SEO veiktspējai, jo nosaka hierarhiju un satura attiecības. Katra URL mape un apakšmape sniedz meklētājam plašāku kontekstu par lapas saturu un to, kā URL ir saistīts ar vietni kopumā. No vienas pašas vietnes adreses vien var uzzināt, ka vietne ir interneta veikals ar noteiktu brenda nosaukumu un kas tieši šajā vietnē tiek pārdots.
2. Garoziņas
Norāde lapas augšpusē uz katalogu, apakškatalogu un tā tālāk kalpo trim galvenajiem mērķiem:
- Vizuāli parāda, kurā vietā e-komercijas vietnē cilvēks atrodas.
- Ir navigācijas rīks, lai klienti varētu viegli atgriezties galvenās kategorijas lapā.
- Sniedz meklētājiem dziļāku kontekstu par vietnes hierarhiju.
Ir svarīgi, lai garoziņas atbilstu URL struktūrai.
3. Vietnes navigācija
Vietnes navigācija ir vēl viens veids, kā informēt meklētājus par vietnes struktūru. Navigācijai ir jābūt hierarhiskai un intuitīvai, ir jāatbilst URL struktūrai un garoziņām. No vienas puses vajag paziņot par pārdoto produktu klāstu, taču no otras puses vajag demonstrēt populārāko kategorijas un apakškategorijas ar pēc iespējas mazāku starpnieku lapu skaitu.
4. Iekšējās saites
Iekšējās saites ir vēl viens svarīgs SEO stratēģijas elements.
- Tās norāda uz atbilstību starp lapām, kas papildina kontekstu.
- Tās palīdz meklētājiem saprast, kuras lapas ir populārākas vai noderīgākas.
E-komercijas vietnes anatomija
Parasti no galvenās lapas e-veikala vietnē var nonākt kategoriju lapās, pēc tam produktu lapās.
1. Galvenā lapa
Sākumlapa ir vissvarīgākā e-komercijas SEO stratēģijā, jo ir galvenais ieejas punkts gan lietotājiem, gan meklētājiem. Galvenajā lapā ir aprakstīts jūsu vietnes mērķis. Pat tad, ja pārdodat dažādas preces, ir ļoti svarīgi parādīt meklētājam Google, kāpēc jūsu vietne ir noderīga un atbilstoša meklēšanas vaicājumiem.
Ir pats par sevi saprotams, ka vēlēsieties sākuma lapā iekļaut sezonas paziņojumus, izpārdošanas paziņojumus un labākos piedāvājumus. Galvenajā lapā noteikti ir jāizveido saites uz vissvarīgākajām kategoriju lapām.
2. Kategoriju lapas
Kategorijas ir vispārīgas sadaļas, lai pircēji varētu atrast produktus, kurus vēlas iegādāties. Tā kā lietotāji bieži meklē vispārīgas kategorijas, nevis konkrētus produktus, tad kategoriju lapas sniedz milzīgu iespēju piesaistīt jaunus apmeklētājus, kuri, iespējams, vēl nezina par jūsu zīmolu.
3. Produktu lapas
Produktu lapās tiek izmantoti konkrētāki atslēgvārdi, tāpēc ir lieliska iespēja piesaistīt apmeklētājus, kuri jau zina, ko vēlas, un ir gatavi nopirkt. Meklējiet veidus, kā uzlabot produktu lapas, lai atšķirtu savu zīmolu no konkurentiem, vienlaikus optimizējot lapas gariem (long-tail) atslēgvārdiem.
E-komercijas SEO atslēgvārdu izpēte
Atslēgvārdu izpēte ir jebkuras SEO stratēģijas pamatā. Apskatīsim dažas e-komercijas īpatnības meklēšanas vienumu izvēlē.
Apjoms, meklēšanas nolūks un lietotāja pieredze
Galvenie kategoriju atslēgvārdi kļūst acīmredzami no produktu grupām. Tomēr ir ļoti svarīgi ņemt vērā meklēšanas nolūku un meklēšanas apjomu, saistot katru URL ar atslēgas frāzi.
Produktu kategorijas kā atslēgvārdi ir labas, taču tās nav lieliskas SEO kategorijas. Tās ir pārāk plašas, tāpēc meklēšanas nolūks neatbilst produktiem. Tātad ir jāizvēlas atslēgvārdi ar lielu meklējumu skaitu un visciešāko meklēšanas nolūka atbilstību internetveikala produktu kategorijām.
Atslēgvārdi un pārdošanas piltuve
Meklējot atslēgvārdus, ir jādomā par pircēja ceļu. Tipiska pārdošanas piltuve tiek iedalīta trijās daļās:
- Apzināšanās (Awareness).
- Apsvēršana (Consideration).
- Lēmums (Decision).
Apzināšanās ir izpētes posms, kurā potenciālie klienti meklē savas problēmas risinājumu. Tā kā šajā posmā cilvēki bieži uzdod jautājumus, tad meklēšanas vaicājumos izmanto garus atslēgvārdus.
Apsvēršanas posmā nereti tiek meklētas atsauksmes un brendu salīdzināšanas raksti.
Lēmuma pieņemšanas posmā klients saprot, ko vēlas, taču nav pārliecināts par modeli. Viņš parasti apmeklē konkrētas produktu lapas, lai novērtētu cenas un tehniskās specifikācijas.
Katrā piltuves posmā cilvēkiem ir dažādas vajadzības, uzvedība un meklēšanas nolūki, tāpēc vietnē ir jābūt lapām, kuru mērķauditorija tiek atlasīta pēc atslēgvārdiem katrā piltuves fāzē.
Pēc satura publicēšanas ir jākoncentrējas uz konversijas līmeņa optimizāciju (CRO).
Atslēgvārdu izpētes instrumenti
Ja ir kategoriju un apakškategoriju saraksts, tad ir laiks papildināt atslēgvārdu sarakstu, izmantojot kādu no šiem rīkiem:
- Ahrefs Keywords Explorer
- Moz Keyword Explorer
- SEMRush
- Soovle
- Jaaxy
- KeywordTool.io
- KWFinder
- Answer the Public
- Google Search Console
- Clearscope
- Google Keyword Planner
- Google Trends
Var izmantot jebkuru instrumentu, kurš labāk patīk. Ir svarīgi, lai būtu ticami meklēšanas biežuma rādītāji, kas norāda katra atslēgvārda tirgus potenciālu.
Papildinot meklēšanas nolūku un biežumu, var izmantot Google Ads rādītāju “maksa par klikšķi” (CPC). Tas parāda konkurenci. Turklāt, ja kāds atslēgvārds ir pārāk dārgs, lai atmaksātos maksas reklāmas, var strādāt pie tā organiskās meklēšanas virzienā.
Ja neizdodas nonākt meklēšanas saraksta augšgalā ar augstas konkurences atslēgvārdiem, ir jādomā par garo (long-tail) atslēgvārdu izmantošanu.
Kāda ir konkurentu analīze e-komercijas SEO?
Lielākā daļa pazīst savus konkurentus labāk nekā partnerus. Tomēr organiskās meklēšanas sfērā konkurentu analīze tiek veikta citādi.
Tā kā pārdošanas piltuves atslēgvārdi ir dažādi, arī konkurenti katrā kategorijā nereti atšķiras. Bieži atklājas, ka konkurenti ir vietnes, par kurām nekad neesat pat dzirdējuši.
Atrodiet konkurentus, fiksējiet, ar kādiem atslēgvārdiem tie konkurē. Pārbaudiet viņu domēnus ar savu tīkamāko SEO instrumentu, lai atrastu atslēgvārdus, kurus esat palaiduši garām. Izpētiet viņu saturu un atpakaļsaišu profilu, lai noskaidrotu viņu SEO stratēģiju.
Taču nevajag aprobežoties ar to. Paplašiniet konkurentu izpēti ar visām vietnēm, kas sacenšas par jūsu atslēgvārdiem meklēšanas rezultātos, vienalga, vai tās ir ziņu vietnes, tiešstaistes žurnāli, blogi, pārskatu vietnes u.c.
Ja jūsu mērķauditorija runā angļu valodā, tad ir vērts ieskatīties, kas notiek Amazon vietnē, jo tur meklē puse visu potenciālo tiešsaistes pircēju. Tur var atrast daudz vērtīgu atslēgvārdu. Šajā sfērā palīdz šādi instrumenti:
- Ahrefs Keywords Explorer
- KeywordTool.io
Jāatzīmē, ka Amazon vietnē cilvēki meklē citādi nekā Google.
Nenovērtējams atslēgvārdu avots ir Youtube. Tajā var iegūt ieskatu par auditorijas interesēm un izturēšanos, it īpaši informācijas meklēšanas laikā. Instrumenti Youtube atslēgvārdu izpētei:
- YouTube Suggest
- YT Cockpit
- TubeBuddy
- vidIQ
- Ahrefs’ YouTube Keywords Explorer
- KeywordTool.io YouTube Tab
Kāda ir tehniskā e-komercijas SEO?
Tehniskā SEO ir tikpat svarīga kā atslēgvārdu izpēte un lapas iekšējā SEO.
Tehniskais SEO audits
Pirmām kārtām ir nepieciešams izanalizēt vietni. Populārākie instrumenti ir šādi:
- ContentKing
- Screaming Frog
- DeepCrawl
Tie izpēta vietni tieši tāpat, kā meklētāju roboti – saiti pēc saites, lapu pēc lapas. Šie instrumenti veic vietnes diagnostiku un parāda bojātas saites un pāradresācijas. Tie parāda visas kritiskās un mazāk kritiskās kļūdas.
Satura audits
Ja vietnē ir maz satura, tad tas ļoti atsaucas uz e-komercijas veiktspēju. Ir gadījumi, kad 80% lapu izdzēšana un atlikušo papildināšana palielina apmeklētību no meklētājiem par 400%.
Tāpat ir jāatbrīvojas no dubultota satura. Visos tiešsaistes veikalos ir tāda vai citāda satura dubultošanās, piemēram, produktu lapas, kurās vienīgā atšķirība ir krāsa, vai kategoriju lapas, kurās tie paši produkti parādīti atšķirīgos aspektos. Ir pareizi jāievieš filtri un navigācija, korekti jāstrādā ar daudzvalodu saturu. Ja dubultu saturu nevar likvidēt, ir jāliek kanoniskie tegi, tādējādi norādot Google, kura lapa ir galvenā.
Iekšējās saites
Veiksmīgai vietnes popularizēšanai ir svarīgi izveidot pareizu iekšējo saišu struktūru, lai parādītu Google, kuras lapas ir svarīgas, un atvieglotu cilvēkiem produktu meklēšanu.
Ir grūti veidot ārējās saites tieši uz produktiem, tāpēc iekšējās saites nodod iegūto rangu no galvenās lapas un informācijas lapām uz produktu kartiņām.
Iekšējām saitēm ir jābūt noderīgām jeb relevantām. Tām jāpalīdz pircējam atrast to, ko viņš meklē. Ar iekšējām saitēm nedrīkst pārcensties.
Ar iekšējām saitēm tiek veidotas piltuves, kas no informācijas lapām ved uz produktiem un servisiem.
Iekšējo saišu zelta likumi:
- Navigācijā jāiekļauj pašas svarīgākās kategorijas.
- Bloga rakstos jāiekļauj saites uz galvenajiem produktiem un kategorijām.
- Nedrīkst likt pārāk daudz saišu tekstā.
- Enkurtekstos jāliek precīzi atslēgvārdi vai garie (long-tail) atslēgvārdi.
- Visām saitēm ir jābūt derīgām un strādājošām.
Informatīva kājene (footer)
Vietnes kājenē parasti iekļauj saites uz pašām svarīgākajām lapām, kā arī dažas saites uz tīri informatīvām lapām, piemēram, privātuma politiku un bieži uzdotiem jautājumiem.
Plaša kājene kalpo kā papildu navigācijas rīks. Tas atšķiras no izvēlnes, jo tajā ir parādītas tikai plašākās kategorijas. Plašs fūteris palīdz robotiem izstaigāt vietni, kā arī uzlabo lietojamību, dodot iespēju ātri nonākt lapās, kuras lietotājam bieži vien ir noderīgas.
XML sitemap
Šis ir tīri tehnisks resurss vietnē, kas paredzēts meklēšanas robotiem, lai tie ātri saprastu vietnes struktūru. Tajā ir uzskaitītas visas vietnes lapas, kurām būtu jābūt atrodamām, meklējot Google.
Šo resursu arī var optimizēt:
- Prioritizējiet vislabākās lapas (Google to var arī neievērot).
- Grupējiet saites vairākos failos (daudzi SEO palīgrīki to dara automātiski).
- Neievietojiet tajā “liekas” lapas, piemēram, 404 lapu, lapas ar vienādu saturu u.c.
Optimizācija mobilajām ierīcēm
Mūsu mobilajā laikmetā internetveikalam ir jābūt optimizētam viedtālruņiem. To pārbauda ar Google paša izstrādāto Mobile-friendly testu. Ir jāskatās analītika par trafiku no mobilajām ierīcēm.
Ielādes ātrums
Lapas ielādes ātrums ir ļoti svarīgs ranžēšanas faktors, jo ļoti ietekmē lietojamību un apmierinātību. Lēna vietne un slikta zona – tas ir murgs.
Kāds ir iekšējā e-komercijas SEO?
Vietnes satura optimizēšana nozīmē piekārtot katram vietnes URL noteiktu atslēgvārdu. Tas ir ļoti svarīgs SEO stratēģijas solis. Atslēgvārda piekārtošana lapai nodrošina, ka ikviens URL ranžējas pēc noteikta atslēgvārda un ir optimāla meklēšanas biežuma un nolūka attiecība, kā arī tā ir garantija, ka nebūs divu URL, kas paredzēti vienam atslēgvārdam.
Atslēgvārdu kanibalizācija
Šādi sauc gadījumu, ja divi vai vairāk URL tiek mērķēti uz vienu un to pašu atslēgvārdu. Google neranžē šādas lapas, turklāt ārējās saites ved uz tām visām, nevis tikai uz vienu. Un parasti Google meklēšanas rezultātos parāda vismazāk atbilstošo lapu.
E-komercijas lapu virsraksti
Kad lapai ir piešķirts atslēgvārds, pēc kura optimizēt, tad sāk ar meta tegiem – title un description, jo to saturu cilvēki ierauga pirmo.
Virsraksts ir spēcīgs ranžēšanas faktors, tāpēc tajā jāiekļauj primārais atslēgvārds. Tas arī jānoformē tā, lai iedrošinātu cilvēkus uz tā noklikšķināt. Tam jābūt noderīgam un informatīvam.
Nevajag aprobežoties tikai ar produkta nosaukumu virsrakstā. Tas jāpadara kārdinošs, jāiekļauj tajā klienta problēmas risinājums.
Var izpētīt top 10 meklēšanas rezultātus un meklēt kopējo.
Klikšķināšanas vērti apraksti
Meta apraksts (description) nav ranžēšanas faktors. Tā galvenais uzdevums ir radīt cilvēkā vēlmi noklikšķināt uz tā. Tomēr tajā ir jāiekļauj galvenais lapas atslēgvārds, jo tas tiek izcelts treknrakstā.
Klikšķināšanas biežums (click-through rate jeb CTR) ietekmē ranžēšanu meklēšanas sarakstā. Liels CTR norāda Google, ka lapa ir relevanta.
Virsraksts H1
H1 tegs ir viens no pašiem galvenajiem Google ranžēšanas faktoriem, tāpēc tajā noteikti ir jābūt galvenajam lapas atslēgvārdam. Tas ir pirmais lapas virsraksts, ko cilvēks izlasa, tāpēc tam ir jāapraksta lapas saturs un jāaicina ar to iepazīties. H1 ir jābūt līdzīgam title, lai cilvēks saprastu, ka ir nonācis tieši tajā lapā, uz kuru ir klikšķinājis meklētājā.
Apakšvirsraksti
Tegi H2, H3 u.t.t. arī ir vieta, kur ierakstīt atslēgvārdus, it īpaši garos jeb long-tail. Apakšvirsraksti palīdz Google saprast lapas satura struktūru.
URL optimizācija
Saprātīgi veidotas lapu adreses palīdz orientēties vietnē. Galvenais ir veidot lapu URL konsekventi.
Ir trīs galvenie principi, kā optimizēt URL:
- Konsekvence.
- Kodolīgums.
- Saskaņotība.
URL ir jābūt īsiem, bet aprakstošiem. Tiem jābūt fokusētiem uz mērķa atslēgvārdu, lai uzlabotu e-komercijas SEO. Lapu adresēm ir jābūt viegli saprotamām gan cilvēkiem, gan meklēšanas robotiem.
Kategoriju lapas
Tām ir jābūt labi optimizētām, jo tās ir pirmās, uz kurām nonāk apmeklētāji no meklēšanas sarakstiem. Tām jābūt saskaņotām ar tipiska pircēja domu gaitu. Tām jābūt optimizētām noteiktam atslēgvārdam, nevis pārāk daudziem vai nepareiziem atslēgvārdiem. Ir jābūt atpakaļsaitēm uz kategoriju lapām. Nedrīkst būt dublikātu, kādi parasti rodas no nepareizi implementētas navigācijas.
Kategoriju lapā ir jābūt interesantam, iesaistošam mārketinga saturam, kas veido labu lietotāja pieredzi. Ar lapas saturu ir jāizceļ savs zīmols no līdzīgu brendu klāsta.
Produktu kartītes
Produktu lapas piesaista pārdošanas piltuves apkakšdaļas klientus. To saturs ir burtiski zelta vērtē. Nedrīkst tās pamest gadījuma varā.
- Saturam ir jābūt izteikti apburošam, neatvairāmam.
- Lapai ir jābūt optimizētai noteiktam atslēgvārdam.
- Ir jābūt izsmeļošam produkta aprakstam.
- Lietotāja pieredzei ir jābūt vislabākajai.
- Visam ir jābūt daudz labākam, nekā ir konkurentiem.
Strukturēti dati
Tie jeb schema ir lapas kods, kas tiek parādīts meklēšanas rezultātos kā paplašināts snipets. Tajā tiek norādīta noteikta informācija, piemēram, produkta informācija, veikala atrašanās vieta, novērtējums ar zvaigznītēm. Tas viss iedrošina cilvēku klikšķināt uz šī meklēšanas rezultāta.
E-komercijā lielu nozīmi piešķir produktu novērtējumam. Augsts novērtējums cilvēkiem patīk, tāpēc tie labprāt klikšķina uz šādas saites.
Google ir devis ieteikumus par dažāda veida strukturētajiem datiem un to izmantošanu. Google piedāvā arī strukturēto datu testēšanas rīku.
Attēlu alternatīvais teksts
Aprakstošs alternatīvais teksts ar atslēgvārdiem ne vien palīdz SEO, bet arī palīdz cilvēkiem ar ierobežojumiem vai gadījumos, ja lietotājs izvēlas neielādēt attēlus.
Meklēšanas roboti neredz attēlus, tāpēc paļaujas uz to, kas rakstīts tegā alt. Atslēgvārdu iekļaušana attēlu aprakstos palielina relevanci meklēšanas vaicājumam ar to atslēgvārdu, kuram lapa ir optimizēta. Tas arī palielina varbūtību, ka attēls tiks parādīts attēlu meklēšanas rezultātos.
Balss meklēšana
Tā kļūst arvien populārāka. Google dod priekšroku kodolīgām, īsām atbildēm uz balss vaicājumiem. Cilvēki parasti uzdod jautājumus pilnos teikumos, tāpēc te ir īstā vieta gariem atslēgvārdiem.
E-komercijas SEO atpakaļsaišu veidošanas stratēģija
Iekšējais SEO ir tikai puse no visa darba. Atlikušais darbs ir ārpus vietnes, veidojot atpakaļsaites uzticamās, relevantās vietnēs. Atpakaļsaišu veidošana ir kritiska augstāku vietu iegūšanai meklēšanas rezultātos.
Ranžēšanas uzlabošanai un dabiska saišu profila veidošanai nepieciešamas dažādas ārējās saites:
- Saites ar zīmola nosaukumu uz galveno vietnes lapu.
- Saites uz produktiem vai bloga rakstiem.
- Saites uz kategoriju lapām.
Saites uz galveno lapu nodod svaru pa iekšējām saitēm. Saites uz produktiem, pakalpojumiem vai bloga rakstiem palīdz ranžēties ar gariem atslēgvārdiem, turklāt iekšējās saites nodod svaru uz relevantām kategoriju lapām. Saites uz kategoriju lapām nodod meklētājiem spēcīgus signālus, bet tās ir grūti izveidot.
Konkurentu atpakaļsaišu izmantošana
Ar SEO instrumentiem var savākt labākās konkurentu atpakaļsaites, tādējādi uzzinot, kuras vietnes labprāt izvieto savās lapās saites uz kompānijām, kas līdzīgas jūsējai. Tāpat konkurentu saites norāda uz vietnēm, par kurām jūs nebūtu iedomājušies.
Ziņošana bar bojātām konkurentu saitēm
Ir parasta parādība, ka e-komercijas vietnēs pazūd vieni produkti un parādās citi. Attiecīgi saites no citām vietnēm pārtrauc strādāt. Bojātas saites rada sliktu lietotāja pieredzi, tāpēc vietņu īpašnieki labi attiecas pret ziņojumiem par šādām bojātām saitēm un ievieto jūsu piedāvātās saites uz jūsu resursiem bojāto vietā.
E-komercijas partneru vietņu izmantošana
Tā kā e-komercijā vienmēr ir partneri un piegādātāji, to vietnes var izmantot, lai iegūtu strauju SEO rādītāju uzlabošanos. Tas ir pats vieglākais veids, kā iegūt kvalitatīvas atpakaļsaites.
Labas attiecības negarantē, ka varat par brīvu reklamēties viņu vietnē. Ir jādod pienācīgs iemesls. Piemēram, labs raksts savā emuārā vai pozitīva rekomendācija.
Sevis kā eksperta parādīšana
Bizness nav iespējams bez zināšanām par savu industriju, tādējādi jūs varat kļūt par ekspertu un rakstīt rakstus citām vietnēm.
Industrijas vietņu rakstos parasti norāda uz to kompānijas vietni, no kuras raksts ir nācis. Ja vietnei, kurā raksti ir publicēts, ir augsts domēna rangs, tad iegūtā atpakaļsaite ir ļoti vērtīga.
Šāda pieeja ir svarīga arī, lai parādītu savas kompānijas vērtību tirgū. Tādējādi var paplašināt to cilvēku loku, kas uzzina par jūsu zīmolu.
Sadarbība ar influenceriem
E-komercijas vietnes ir labs informācijas avots nelieliem influenceriem. Vienīgi ir jāiet tālāk par pamatlietām – ir jākļūst radošam, jāizdomā neparastas satura idejas, kas aizrauj auditoriju.
Vistuvākais mērķis ir mazu jūsu nišas influenceru auditorija – lielai daļai noteikti iepatiksies jūsu produkti. Vērtējot blogerus, pievērsiet uzmanību auditorijas atsaucībai, rakstu biežumam, relevancei un kopējai kvalitātei.
Reklāmas akcijas
Neparasti pasākumi liek tautai runāt par jums un jūsu produkciju. Turklāt par šādam akcijām runā un raksta arī cilvēki, kas tajās nepiedalās.
E-komercijas satura mārketinga stratēģija
Ne visi e-komercijas SEO pasākumi nes tiešu peļņu. Ir daudz satura mārketinga piemēru, kas liek cilvēkiem iesaistīties visa pārdošanas ceļa laikā, nevis tikai mirklī, kad tie ir gatavi pirkt.
Ir viegli veidot saites uz bloga rakstiem, informācijas lapām, stāstiem, attēlu galerijām un noderīgiem rīkiem.
Kompānijas, kas iegulda augšējo pārdošanas piltuves līmeņu saturā, dominē meklēšanas rezultātos.
Galvenais satura mārketinga ieguvums ir brenda profesionalitātes parādīšana par tām tēmām, par kurām interesējas auditorija. Tā nav tikai klientu iegūšana, tas ir arī SEO. Tieši tādēļ SEO ir e-komercijas mārketinga stratēģijas sastāvdaļa.
Lietotāju ģenerēts saturs
Šādu saturu (UGC) iegūst, apkopojot lietotāju atsauksmes, lūdzot dalīties ar izmantošanas stāstiem, organizējot satura viktorīnas.
Labs veids ir rīkot kampaņas sociālajos tīklos, kur cilvēki sūta savas fotogrāfijas par jūsu produkcijas izmantošanu, cerot nonākt ļaužu uzmanības centrā. Tā gūst trīs labumus:
- Piedalās influenceri, lai palielinātu savu auditoriju, kas paplašina jūsu brenda popularitāti.
- Influenceri ievieto saites savos blogos, kas uzlabo jūsu SEO.
- Potenciālie pircēji redz, cik brīnišķīgi jūsu produkcija izskatās dzīvē.
Cilvēki, kas iepazīstas ar UGC, pērk pusotru reizi biežāk.
SEO panākumu pasniegšana
Neietiek koncentrēties vienīgi uz vietu meklēšanas rezultātos un apmeklētāju daudzumu. Ir jāspēj pasniegt savus panākumus kompānijas vadībai, jo tās mērķi ir plašāki, piemēram, klienta vērtības paaugstināšana, tirgus daļas palielināšana un risku samazināšana. Ja var parādīt, ka ar SEO klientu iegūšana izmaksā par ceturtdaļu mazāk, tad budžeta palielināšana ir garantēta.