Vietnes optimizēšana meklētājiem jeb SEO ir efektīva tāpēc, ka to var izmērīt. Var fiksēt lapu vietu meklēšanas rezultātos, apmeklētību jeb trafiku, pasūtījumus jeb konversiju, ienākumus, autoritāti. SEO metrikas jeb veiktspējas mērīšana dod ieskatu par to, kādi ir ieviestās SEO stratēģijas panākumi.
SEO metrikas turklāt ir svarīgs atskaites punkts, lai uzlabotu stratēģiju, plānus un padarītu vietnes veiktspēju vēl labāku.
Ir ļoti daudz lielumu, ko var mērīt, izmantojot Google Analytics un dažādus citus instrumentus. Jāsaka, ir liela māksla izvēlēties labākos, saprast to rādītājus un saistību ar reālajiem biznesa rādītājiem.
Kas ir KPI?
Ar šo saīsinājumu apzīmē izmērāmu un skaitļos parādāmu rezultāta novērtējumu. Šis saīsinājums nozīmē “galvenie veiktspējas rādītāji” (“Key Performance Indicators”). Šo koncepciju bieži izmanto biznesa plānošanā.
KPI ir jānorāda pirms līguma noslēgšanas ar SEO pakalpojuma veicēju.
Kas ir SEO metrika?
SEO metrika ir kvantitatīvi, izmērāmi dati, uz kuru pamata var veidot jaunas SEO stratēģijas, spert nākamos soļus vietnes popularizēšanā un uzlabot esošos plānus.
Kādiem nolūkiem izmanto KPI un SEO veiktspējas rādītājus?
SEO metrikas ir KPI paveids. KPI izmanto, lai novērtētu un uzskatāmi parādītu darba efektivitāti, panākumus ceļā uz mērķa sasniegšanu, noskaidrotu, kādi stratēģijas elementi strādā un kādi ne. SEO gadījumā tie ir vietnes redzamības rādītāji.
Kādi ir SEO KPI veidi?
- Pozīciju rādītāji. Ikviens bizness vēlas atrasties pirmajās meklēšanas sarakstu vietās, lai pēc iespējas vairāk cilvēku ieraudzītu viņa vietni un izvēlētos to konkurentu vietā.
- Trafika rādītāji. Redzamība paaugstina klientu skaitu, kuri ierodas no meklēšanas rezultātiem jeb ir organiski. Šo rādītāju pieaugums norāda, ka vietnes popularitāte aug. Ir arī iespējams novērtēt trafika kvalitāti.
- Konversijas rādītāji. Vienkārši sakot, tie ir pārdošanas rādītāji.
Kādi ir paši svarīgākie SEO veiktspējas rādītāji?
Neatkarīgi no SEO stratēģijas un biznesa modeļa, ir jāvēro šādas SEO metrikas, lai novērtētu ieguldījumu atmaksāšanos:
- Organiskais trafiks.
- Organisko konversiju attiecība.
- Atslēgvārdu pozīcijas.
- Organiskā redzamība.
- Atteikumi.
- Ielādes ātrums.
Kāpēc ir svarīgi mērīt?
Ir teiciens: ko nemēra, to nevar vadīt.
Ja neseko līdzi vietnes lietošanas rādītājiem, tad nevar ieraudzīt iespējas piesaistīt vairāk apmeklētāju un ienākumu. Vēl sliktāk – var nepamanīt esošā trafika un ienākumu samazināšanās draudus.
Tā kā Google pastāvīgi uzlabo savus algoritmus, tad tik pat pastāvīgi mainās SEO. Tāpēc ir svarīgi uzraudzīt metrikas, lai pārliecinātos, ka vietne strādā labi un dod ienākumus.
SEO nav tikai tehniski rādītāji, tajā ir arī plašas metrikas, kas norāda uz mārketinga veiktspēju.
Ja raugās uz SEO no skaitļu viedokļa, tad optimizēšana pilnībā sastāv no metrikām. Kādam nolūkam tās noder?
- Optimizēšanas efektivitātes novērtēšanai. Vienīgi kompleksa pieeja dod rezultātu. Tā mērīšanai izmanto atslēgvārdu pozīcijas, atpakaļsaišu masu un CTR.
- Atpakaļsaišu profila kontrolei. Nepietiek tikai ar kopējiem skaitļiem, ir jākontrolē katra saite. Ja donoru skaits strauji samazinās, tad pēc vairākiem mēnešiem krītas arī pozīcijas meklēšanas rezultātos.
- Konkurentu analīzei. Tā var labāk saprast konkurentu taktiku, kā arī atrast vājās vietas savā popularizēšanas stratēģijā.
- Savas stratēģijas veidošanai. No dinamikas var secināt, kurā virzienā strādāt tālāk. Stratēģijas koriģēšana ir standarta prakse, jo palīdz gūt maksimālu labumu no popularizēšanas meklēšanas sistēmās.
Kādas ir KPI izmantošanas priekšrocības vietnes optimizēšanā?
- Pilnīgs priekšstats klientam par SEO kompānijas darbu.
- Iespēja kontrolēt un veikt izmaiņas SEO stratēģijā, ja kaut kas nerit pēc plāna.
- Iespēja novērtēt darba rezultātu skaitļos.
- Iespēja novērtēt ieguldījumus SEO.
Ko ir svarīgi mērīt?
Google ir aptuveni 200 ranžēšanas faktoru. Daži ir svarīgāki par citiem. Lai pārliecinātos, ka biznesa rādītāji iet uz augšu, ir jāfokusē uzmanība uz tām SEO metrikām, kurām ir vislielākā ietekme.
1. Jauni atpakaļsaišu domēni
Atpakaļsaites ir ļoti nozīmīgs Google ranžēšanas faktors. Relevantas saites no domēniem ar augstu autoritāti palielina jūsu domēna autoritāti.
Saitēm, kuras nāk no domēniem, kuros agrāk to nebija, tiek vērtētas augstāk par saitēm no domēniem, kuros agrāk jau ir bijušas saites uz jūsu vietnes lapām. Pēc Google domām, ja domēnā ir saite uz jūsu domēnu, tad tas uzskata jūsu vietni par autoritatīvu. Vēl viena saite tajā pašā domēnā ir mazāk vērtīga.
Kā pirmais svarīgākais SEO veiktspējas rādītājs ir jāņem atpakaļsaišu skaits (backlinks) un attiecīgo domēnu skaits (referring domains).
Ja vēlaties, lai trafiks uz jūsu vietni pamazām pieaugtu, ir pamazām jāpalielina atpakaļsaišu domēnu skaits. Tāpat ir jāsamazina to atpakaļsaišu domēnu skaits, kuri nav uzticami. To dara ar Disavow Tool palīdzību.
2. Domēna autoritāte
Lielākajos SEO instrumentos, piemēram, Moz, Ahrefs, SEMrush, ir rādītājs “Domain authority” vai ” Domain Rating”. Šis lielums norāda uz kopēju vietnes SEO stiprumu, ja tā var teikt. Šo lielumu aprēķina, izmantojot atpakaļsaišu skaitu, atpakaļsaišu domēnu kvalitāti un daudzus citus faktorus.
Domēna autoritāte ir robežās no 0 līdz 100. Tā palielinās logaritmiski, tāpēc ir grūtāk pacelties no 80 uz 81, nekā no 20 uz 21. Vietnes ar lielāku domēna autoritāti meklēšanas rezultātos ranžējas augstāk.
Domēna autoritāte nav oficiāls Google rādītājs. Tomēr ir svarīgi šo rādītāju monitorēt, jo tas tiek aprēķināts no Google ranžēšanas faktoriem.
SEO speciālistiem ir atšķirīgi viedokļi par šo rādītāju, tāpēc nav nekas neparasts, ja dažādos instrumentos šie skaitļi par jūsu vietni atšķiras.
Vēl ir vērts pievērst uzmanību rādītājam “Page Authority” par svarīgākajām jūsu vietnes lapām. Tas tiek rēķināts nevis par visu vietni kopā, bet par atsevišķām lapām.
3. Iekšējā SEO rādītāji
Iekšējā optimizācija ir lapu satura pilnveidošana lietotāju ērtībai un meklēšanas robotiem. Ir vairāki rādītāji, kas parāda, cik labi lapa ir optimizēta.
- Keyword density (atslēgvārdu blīvums)
- Keywords in headings and subheadings (atslēgvārdi virsrakstos)
- Instances of related keywords (saistītie atslēgvārdi)
- Related keywords in headings and subheadings (saistītie atslēgvārdi virsrakstos)
- Internal and external linking (iekšējās un ārējās saites)
- Meta description (meta tegs “description”)
- Page title (meta tegs “title”)
- Image alt tags (attēlu alternatīvie teksti)
- URL (adreses)
- Canonical URL (kanoniskās adreses)
4. Teksta lasāmība
Ir svarīgi novērtēt ne vien tādus kvantitatīvus lielumus kā vietnes apmeklējums, bet arī kvalitatīvus lielumus, piemēram, to, cik labs saturs atrodams tīmekļa lapās.
Lietotājiem ir svarīga teksta lasāmība un relevance. Tas ir svarīgi arī meklēšanas robotiem, lai vieglāk varētu saprast tekstu. Vienkārši sakot, saturs, kurā norādīti konkrēti darbības soļi un no kura var iegūt skaidrus secinājumus, ir daudz labāks par gudru, svešvārdiem piebārstītu apcerējumu.
Angļu valodai ir instrumenti, kas ne vien parāda skaitliskus teksta kvalitātes mērījumus, bet arī piedāvā konkrētus ieteikumus teksta uzlabošanai. Tādi instrumenti ir, piemēram, Yoast un Clearscope. Pirmais ir paredzēts lasāmībai, otrais – relevancei.
5. Parādīšanu skaits (Impressions)
Katru reizi, kad jūsu lapa ir parādīta meklēšanas rezultātos, tas tiek uzskaitīts. Arī tad, ja cilvēks nenoritina meklēšanas rezultātu lapu līdz vietai, kur ir saite uz jūsu lapu. Parādīšanu skaits ir sākotnējs SEO veiktspējas rādītājs. Tas palielinās līdz ar ranžēšanas paaugstināšanos. Ja lapa nonāk pirmajā trijniekā, tad parādās arī apmeklētība jeb trafiks.
Parādīšanu skaitu uzzina pakalpojumā “Google Search Console”.
Parādīšanu skaits nav klikšķi. Tas ir tikai skaitlis, kas norāda, cik reizes saite uz lapu ir bijusi parādīta meklēšanas rezultātos.
6. Klikšķu skaita attiecība (CTR)
Klikšķu skaitu uz saitēm meklēšanas rezultātos angliski sauc par Click-through rate (CTR). Tas norāda, cik relevanta ir lapa, citiem vārdiem sakot, cik procentos gadījumu cilvēki ir uzklikšķinājuši uz parādīto saiti. Ja 100 cilvēkiem ir parādīta jūsu lapa, un viens ir noklikšķinājis uz saiti, tad CTR ir 1%.
Aprēķināšanas formula: CTR = klikšķi / parādīšanas * 100
CTR uzzina pakalpojumā “Google Search Console”.
CTR ir ļoti atkarīgs no ranžēšanas jeb lapas vietas meklēšanas rezultātu sarakstā. Ir zināms, ka 90% klikšķu saņem saites pirmajā Google rezultātu lapā, un no tiem lauvas tiesu saņem pirmie trīs no augšas.
Daži padomi, kā uzlabot lapas CTR:
- Saskaņojiet lapas title tegu ar meklēšanas nolūku.
- Ierakstiet title tegā skaidru aicinājumu uz rīcību.
- Title tegā izmantojiet iekavas, domuzīmes un citas pieturzīmes, lai izceltu to.
- Saceriet meta aprakstu, lai cilvēki vēlētos klikšķināt uz tā.
- Izsauciet emocijas ar title un description tegiem.
- Parādiet, ko cilvēki iegūs no lapas.
- Izmantojiet strukturētos datus, lai bagātinātu meklēšanas rezultātos redzamo.
- Izmantojiet īsus, aprakstošus URL, kas satur galvenos atslēgvārdus.
7. Atslēgvārdu pozīcijas
Regulāra atslēgvārdu pozīciju datu iegūšana ir pašsaprotama un svarīga SEO veiktspējas novērtēšanas sastāvdaļa. Daudzi speciālisti to uzskata par pašu svarīgāko SEO veiktspējas rādītāju.
Pēc atslēgvārdu pozīcijām var uzzināt, kā virzās darbs, un laicīgi pamanīt, vai izvēlētā SEO stratēģija dod rezultātus. Tā var noskaidrot arī savu tirgus daļu organiskās meklēšanas jomā un iespējas to paplašināt.
Ir jāvērtē gan atslēgvārdi ar jūsu brenda nosaukumu, gan atslēgvārdi bez tā.
Brenda atslēgvārdu izmantošanas biežums norāda uz klientu skaitu, kas ir gatavi pirkt. Tie parāda arī jūsu vietnes reputāciju internetā.
Atslēgvārdu pozīcijas nepārtraukti mainās, tas ir normāli, savukārt uztraukties jāsāk tad, ja pozīcijas strauji samazinās.
Ja kāds apsola 100% nonākšanu topā pēc noteiktiem atslēgvārdiem, tad atsakieties no tādiem pakalpojumiem. Neviens neko tādu garantēt nespēj.
Ir daudz pozīciju datu iegūšanas instrumentu, piemēram, Ahrefs, Moz, SEMrush, STAT. Par brīvu pieejamajā Google Search Console arī var skatīties atslēgvārdu pozīcijas.
8. Organiskā redzamība
Šo lielumu angliski sauc dažādos vārdos: organic visibility, organic market share, SEO visibility, search visibility. Ar to parāda, cik lielu trafika daļu no visa iespējamā saņem jūsu vietne.
Daudzi SEO instrumenti piedāvā šo rādītāju visai vietnei kopumā un katram atslēgas vārdam atsevišķi. Abi rādītāji ir nozīmīgi, jo dod ātru ieskatu par vietnes SEO veiktspēju.
Organiskā tirgus daļa ir šķietami vienkāršs lielums, kas parāda, cik labi vietne piesaista klientus.
9. Organiskais trafiks
To apmeklētāju skaits, kuri ierodas no meklēšanas rezultātiem, jeb organiskais trafiks ir pats par sevi saprotama, svarīga SEO metrika, kas norāda, vai optimizēšanā pieliktās pūles dod rezultātu. Ja nav organiskā trafika, tad nav konversiju un ienākumu. Ja nav trafika, tad ir acīmredzams, ka kaut kas ir pavisam nepareizi.
Organisko trafiku var pētīt un analizēt ar instrumentu Google Analytics. Ir vērts apvienot trafika rādītājus ar citām SEO metrikām, lai varētu novērtēt trafika kvalitāti.
Organiskais trafiks parāda arī tādu papildu informāciju par lietotājiem kā atrašanās vietu, ierīces, ar kurām skatās internetu, u.c.
Pakalpojumā Search Console ir atrodams kopējais klikšķu skaits. Tas ir tas pats organiskais trafiks, bet, atšķirībā no Analytics, Console rāda tikai klikšķus Google meklētājā.
10. Organiskās konversijas
Šis ir nozīmīgs lielums, kas parāda, vai uz vietni nāk īstie apmeklētāji. Ja trafiks ir liels, bet konversiju nav, tad tas nozīmē, ka vietni apmeklē ne tie cilvēki, tādi, kuriem vietnes saturs neinteresē. Tādā gadījumā ir jāizvērtē atslēgvārdi, vai tie saskan ar pārdošanas piltuvi.
Par konversiju tīmeklī uzskata šādas darbības, kuras var uzskaitīt:
- Pirkums internetveikalā.
- Pakalpojuma vai preces pasūtījums.
- Kontaktu aizpildīšana un nosūtīšana vietnes lapā.
- E-pasta adreses norādīšana.
- Pāreja uz noteiktu lapu.
Bieži vien vērtē konversiju attiecību (CR jeb Сonversion Rate), ko aprēķina pēc formulas: CR = konversijas / apmeklētāji * 100.
Konversijas var uzzināt pakalpojumā Google Analytics, ja ir nodefinētas konversiju darbības, kuras jāuzskaita.
Lai palielinātu konversiju, ir jāizpēta, kādi atslēgvārdi ir relevanti pārdošanas piltuves augšai, vidum un apakšai, un jākoncentrējas uz atbilstoša satura veidošanu.
Atkarībā no biznesa nišas konversiju attiecība ļoti atšķiras.
Parasti organiskā trafika konversija ir lielāka, jo cilvēki vietnē ierodas mērķtiecīgāk, līdz ar to SEO ilgā laika periodā ir izdevīgāka par citiem popularizēšanas kanāliem.
11. Indeksēto lapu skaits
Google savos meklēšanas rezultātos rāda vienīgi indeksētās lapas. Ja lapas nav indeksētas, tad tās nesaņem organisko trafiku. Izmantojiet Google Search Console, lai pārliecinātos, ka visas svarīgās lapas ir pareizi indeksētas.
Ja indeksētajās lapās ir atdarināts (duplicated) saturs, ja tas ir novecojis, nerelevants, ja tā ir maz, tad tas samazina vietnes autoritāti. Ir jāveic vietnes satura audits, lai identificētu nekvalitatīvas lapas, un:
- jāatjauno novecojis saturs,
- jādzēš nerelevants saturs un jāpārvirza saites,
- jāapvieno vairākas lapas, kurās ir maz satura, un jāizveido stipras, vērtīgas lapas, un jāpārvirza saites.
12. Lapas ielādes ātrums
Google pievērš lielu uzmanību tam, lai lietotāji gūtu pozitīvu pieredzi, un lapas ielādes ātrums ir veids, kā to izmērīt. Ir veikti daudzi pētījumi par lapas ielādes ātrumu un ir secināts, ka ātrākas lapas veicina konversiju pieaugumu un ka lēnas lapas samazina konversiju daudzumu.
Nākamais solis, ko ir spēris Google šajā virzienā, ir Core Web Vitals. Tajā tiek aplūkoti trīs lietotāja pieredzes aspekti: ielāde, interaktivitāte un vizuālā stabilitāte. Lielumi un darāmie darbi ir diezgan tehniski un ir aplūkojami Google instrumentā PageSpeed Insights. Kopējo Core Web Vitals novērtējumu var apskatīties Google pakalpojumā Search Console.
13. Lapu skaits vienā apmeklējumā
Ja zina, cik lapas cilvēks aplūko vienas sesijas laikā (pages per visit), tad var novērtēt, cik labi vietne spēj virzīt klientus lejup pārdošanas piltuvē. Ja lielākā daļa aplūko vienu lapu un dodas prom, tad tiek palaista garām iespēja padarīt apmeklētājus par klientiem.
Atcerieties, ka liela trafika iegūšana ir tikai pirmais ienākumu gūšanas solis. Nākamais ir cilvēku pārliecināšana veikt darbību. Taču visi apmeklētāji nav gatavi pirkt, tāpēc ir jāmeklē citi veidi, kā ieinteresēt tos ar vietnes saturu. Ir jāpievērš uzmanība tām lapām, kuras apmeklētāji skatās pēdējās.
Daži ieteikumi šajā sakarā:
- Veidojiet intuitīvi saprotamu lapu izkārtojumu un izvēlnes.
- Veidojiet tēmu klasterus, lai apmeklētājiem vienmēr būtu, kurp doties tālāk.
- Izmantojiet iekšējās saites, lai vedinātu apmeklētājus aplūkot citas vērtīgas lapas jūsu vietnē.
- Veidojiet iesaistošu saturu, piemēram, video, aptaujas, rīkus, lai apmeklētāji jūsu vietnē uzturētos ilgāk.
14. Meklēšanas robotu kļūdas
Ja meklēšanas robots mēģina nonākt kādā lapā, bet nevar to izdarīt, tad tiek fiksēta kļūda. Ir daudz apstākļu, no kurām rodas šādas kļūdas, piemēram, izdzēstas lapas, lapas, kurās ir norāde “noindex” vai lapas, kas ir bloķētas failā “robots.txt”.
Ja robots nespēj piekļūt lapai, tad tā netiek indeksēta un netiek parādīta meklēšanas rezultātos. Ja robotu kļūdu pēkšņi ir ļoti daudz, tad Google samazina vietnes autoritāti un pasliktina ranžēšanas rādītājus.
Meklēšanas robotu kļūdas (crawl errors) ir aplūkojamas Google pakalpojumā Search Console.
15. Atteikumu skaits
Atteikumu skaitu (bounce rate) var definēt kā tikai vienas lapas apmeklēšanu. Tādā gadījumā tas neattiecas uz lendingiem (vietnēm ar vienu vienīgu lapu), informatīviem blogiem, ziņu vietnēm, videohostingiem, kuros netiek gaidīta darbības veikšana. Šīs rādītājs ir svarīgs internetveikaliem un pakalpojumu piedāvātājiem, kur tas var norādīt uz relevances trūkumu.
Šāda metrika nav ranžēšanas faktors. Liels rādītājs nozīmē, ka ir problēmas ar noteiktām lapām vai visu vietni kopumā. Katrā gadījumā tā norāda uz zaudētām iespējām piesaistīt klientus.
Kā samazināt atteikumu skaitu? Ir jādod apmeklētājiem pozitīva, lieliska pieredze. Ir daudz veidu, kā to izdarīt:
- Lapai ir jāsaskan ar meklēšanas nolūku.
- Lapas mērķim ir jābūt skaidram jau pašā sākumā. Svarīgākajam ir jāatrodas pirmajā ekrānā.
- Lapā ir jābūt pamatotam, brīnišķīgam saturam, lai cilvēki vēlētos uzzināt vairāk.
- Tekstam ir jābūt viegli lasāmam un labi izkārtotam.
- Nedrīkst būt nekā, kas traucē, piemēram, izlecošu logu, reklāmu, nesaprotamas navigācijas u.c.
- Lapai ir jāielādējas ātri.
- Lapā ir jābūt nepārprotamiem aicinājumiem uz rīcību.
Daudz svarīgāks ir rādītājs, kuru meklētāji neuzrāda – atgriešanās meklētājā un pāreja uz nākamo meklēšanas rezultātu. Tas pavisam konkrēti norāda, ka cilvēks nav atradis meklēto. Kaut gan ir reti gadījumi, kad tā nav taisnība.
SEO metrikas unikāliem projektiem
Nav vienota veida, kā veikt mērījumus. Nav universāla paņēmiena, kā vērot interneta resursa darbību, jo tie katrs ir savā veidā unikāls, katrs ir veidots ar saviem mērķiem, konkrētu uzdevumu veikšanai. Tādējādi katras interneta vietnes optimizēšanai ir jāpieiet, ņemot vērā to, kādiem mērķiem vietne ir veidota un ko no tās sagaida īpašnieki. Līdz ar to ne visur ir izmantojami vispārpieņemti SEO rādītāji. Tomēr ir pamatlietas, bāzes lielumi, kurus lielā mērā nosaka meklētāji ar savem algoritmiem. Tos tad parasti izmanto lielākajā daļa projektu.
SEO KPI un bizness
Protams, nav jēgas koncentrēties tikai uz SEO veiktspējas rādītājiem un neņemt vērā citus faktorus, kas arī ietekmē vietņu popularizēšanas efektivitāti. Diemžēl tāds rādītājs kā augstas pozīcijas meklēšanas rezultātos ne tuvu negarantē augstu pārdošanas apjomu, turklāt pat nemainīgi labs trafiks nevar garantēt augstus pārdošanas apjomus. Lai atbildētu uz jautājumu, kāpēc tā notiek, ir “jārok” daudz dziļāk par formālajiem SEO veicināšanas mērķiem. Problēma ir tā, ka formālie SEO mērķi ir piesaistīt papildu trafiku un uzlabot ranžēšanu meklētājos, bet galvenais jebkura biznesa mērķis ir piesaistīt klientus un gūt peļņu. Kā redzams, šie mērķi gluži nesakrīt, tāpēc galvenais SEO speciālista uzdevums ir tos harmoniski apvienot un atrast tādu popularizēšanas ceļu, kas maksimāli noved interneta projektu pie tā, lai sasniegtu galveno biznesa mērķi – klientu piesaisti un peļņas gūšanu. Praksē to var panākt šādi:
- Salīdziniet ieguldījumu atdevi (ROI) ar maksu par klikšķi (CPC). Tas uzreiz parāda, cik vērtīgi ir ieguldīt popularizēšanā.
- Pārskatiet meklēšanas veicināšanas stratēģiju, lai augstas pozīcijas meklēšanas rezultātos palielinātu atlasīto trafiku. Tas savukārt palielina uzņēmuma ienākumus.
Pamatojoties uz iepriekš minēto, ir pilnīgi iespējams pārvērst neko neizsakošus metriku rādītājus par ilgtermiņa attīstības plānu, kuru var īstenot ar šādām darbībām:
- Jāaprēķina reālās dabiskā trafika izmaksas un jāsalīdzina ar maksu par klikšķi.
- Jāaprēķina kopējo izdevumu summa, kas tiek novirzīta vietnes optimizācijai.
- Jāsalīdzina iegūtie dati ar atbilstošiem tuvāko konkurentu datiem.
- Izmantojot savas vietnes PPS indikatoru un konkurentu datus, jāaprēķina sava tirgus daļa.
- Jāpārbauda, vai attiecība patiešām darbojas.
- Visi saņemtie un pārbaudītie dati jāreģistrē iekšējā dokumentācijā.
- Jācenšas pēc iespējas precīzāk paredzēt SEO kampaņas rezultātus.
Lai īstenotu pēdējo soli, ir jānoskaidro patiesās tīmekļa resursa pozīcijas organiskās meklēšanas rezultātos par galvenajiem vaicājumiem. Pēc tam jāsalīdzina izmaksas par projekta virzīšanu meklētājos ar paredzamo peļņu, kas būtu jāsaņem pēc reklāmas kampaņas beigām. Turklāt ir jānosaka galvenie parametri, kas vēlāk kļūs par vadlīnijām turpmākajā darbā ar resursu.
Nobeigums
Ir nepieciešams fiksēt SEO veiktspējas rādītājus jau no paša projekta sākuma. Jo ātrāk sāk analizēt datus, jo labāk var izprast esošo vietnes stāvokli, novērtēt darba gaitu un pieņemt saprātīgus lēmumus.
Nedrīkst aizmirst, ka SEO analītikas pasaulē nevar būt ideālu risinājumu, vienmēr ir neprecizitātes, tāpēc ir jāņem vērā trīs notikumu attīstības scenāriji – reālistisks, optimistisks un aktuāls. Ja esat gatavi katram šim scenārijam un jums ir rezerves risinājumi pat vissliktākajām situācijām, tad viss jums izdosies un noteikti nevajadzētu uztraukties par sava interneta projekta likteni.
Ir nepieciešams skatīties uz optimizēšanu kopumā, nevis uz atsevišķiem tās aspektiem. Ir jāiedziļinās visās projekta detaļās, jo rezultāts no SEO ir iegūstams tikai kompleksi.