Tehniskais SEO attiecas uz vietņu un serveru optimizāciju, kas palīdz meklētājiem efektīvāk skenēt un indeksēt jūsu vietni. Tā uzdevums ir panākt, lai meklētāju robotiem nebūtu tehnisku grūtību jūsu vietnes atrašanā un indeksēšanā.
Vietnes tehniskā optimizācija ir galvenais solis tās popularizēšanā. Optimizācijas mērķis ir panākt, lai lapas ātri ielādētos, nerastos problēmas ar vietnes indeksēšanu, lai tām būtu laba grafika, lai būtu ērti mijiedarboties ar saturu.
Cik sarežģīts ir tehniskais SEO?
Tas ir atkarīgs no apstākļiem. Pamatus nav grūti apgūt, taču daži tehniskā SEO aspekti var būt sarežģīti un grūti saprotami.
Kas ir tehniskais SEO un kā tas ietekmē mājas lapas izstrādi?
Tehniskais SEO ir process, kurā panāk vietnes atbilstību tehniskajām meklētāju prasībām. Tehniskā SEO galvenie elementi ir:
- skenēšana,
- indeksēšana,
- vizualizācija,
- vietnes arhitektūra.
Lai iegūtu augstu vērtējumu, nepietiek ar atpakaļsaitēm un augstas kvalitātes saturu, kas ir vērtīgs un atbilst meklēšanas vaicājumam. Jo vairāk jūs padarīsiet Google dzīvi vieglāku, jo lielāka iespēja, ka iegūsiet augstu vietu meklēšanas rezultātos.
Tehniskā optimizācija uzlabo vai palielina:
- lapu pārmeklēšanu un indeksēšanu, ko veic meklēšanas roboti,
- lietotāju pieredzi,
- konversiju,
- lapas autoritāti,
- lapas ielādes ātrumu.
Pēdējais punkts ir īpaši svarīgs. Tiek pieņemts, ka sistēmas reakcijas ātrumam vajadzētu simulēt saziņas kavēšanos starp diviem cilvēkiem. Ja tā pārsniedz četras sekundes, tad cilvēki zaudē interesi un aiziet. Tiešsaistes veikalu gadījumā tas ir pārdošanas apjoma zudums.
Kā redzat, mazs vietnes ielādes ātrums var ietekmēt biznesa izaugsmi. Un tas ir tikai viens tehniskā SEO elements, ir arī citi. Apskatīsim katru no tiem tuvāk.
Vietnes ielādes ātrums
Vietnes ielādes ātrums tieši ietekmē vietu meklēšanas rezultātos. Ja varat izvēlēties tikai vienu tehniskā SEO parametru, tad ir vērts pieturēties pie vietnes ātruma un noskaidrot, kas to ietekmē.
Ielādes ātrums un organiskais trafiks
Labs ielādes ātrums nav vienīgais Google ranžēšanas faktors, bet sistēma to izmanto.
Izmantojot Google PageSpeed Insights rīku, varat ātri novērtēt ielādes ātrumu.
Satura piegādes tīkls un ielādes laiks
Satura piegādes tīkls (Content Delivery Network, CDN) samazina datu pārsūtīšanas laiku, jo CDN kešatmiņas serveris ir tuvāk lietotāja datoram. Tā kā informācijas sūtīšana aizņem mazāk laika, ielādes ātrums palielinās.
Bet CDN var darboties dažādi. Ja to neiestatīsiet pareizi, tad ielādes ātrums var samazināties. Ja esat iestatījuši CDN, pārbaudiet ielādes laiku ar to un bez tā, izmantojot webpagetest.org.
Mobilās lapas ērtības
Optimizācija mobilajām platformām ir viens no galvenajiem ranžēšanas faktoriem. To var pārbaudīt, izmantojot īpašu Google rīku. Tests parādīs, cik ātri lapa darbojas mobilajās ierīcēs un cik laba ir lietotāja pieredze.
Tīmekļa lietotnes ir vēl viena lieta, kurai jāpievērš uzmanība, lai uzlabotu lapas. Piemēram, Google iesaka izmantot Accelerated Mobile Pages (AMP), kas ir izstrādātas, lai mobilajās ierīcēs ātrāk ielādētu saturu.
URL novirzīšana un ielādes ātrums
URL redirekti palīdz nodrošināt, ka nav bojātu saišu, kas noved strupceļā, vai novērst problēmas, kas saistītas ar saites vērtību. Taču liels novirzīšanu skaits palēnina vietnes darbību. Jo vairāk to, jo lēnāk tiek ielādēta lapa.
Tāpēc ir svarīgi, ka redirektu ir maz. Noslēgts novirzīšanas cikls (daudzi novirzīšanas gadījumi, kas ved uz vienu un to pašu lapu) var izraisīt vietnes ielādes problēmas un kļūdas.
Lieli faili un ielādes ātrums
Lielu failu, piemēram, augstas izšķirtspējas fotoattēlu un videoklipu ielādei ir nepieciešams ilgāks laiks. To saspiešana var samazināt ielādes laiku un uzlabot lietotāja pieredzi.
Ir daudz veidu, kā saspiest GIF, JPEG un PNG failus. Lai ietaupītu laiku, veiciet lielapjoma saspiešanu. Šim nolūkam ir piemēroti rīki tinypng.com un compressor.io. Vislabāk ir izvēlēties PNG failus. Saspiežot tie saglabā augstāku kvalitāti.
Ir CMS WordPress spraudņi šim nolūkam.
Tomēr ir svarīgi noskaidrot, kā saspiestie faili ietekmē lietotāja pieredzi. Ja lietotājiem tiek rādīti zemas kvalitātes attēli un viņi tāpēc pamet vietni, tad ar failu lielumu nevajag cīnīties.
Kešatmiņas spraudņi un pagaidu krātuve
Kad lietotājs apmeklē jaunu vietni, datorā tā tiek saglabāta. Atgriežoties vietnē, saglabātie faili palīdz ātrāk iegūt nepieciešamo informāciju.
W3 Total Cache un Autoptimize spraudņu apvienošana uzlabo kešatmiņu un ielādes ātrumu.
Spraudņi
Savai vietnei varat viegli pievienot neierobežotu skaitu spraudņu. Bet, jo vairāk to ir, jo lēnāk tiek ielādēta lapa. To var paātrināt, noņemot nevajadzīgos.
Pakalpojumā Google Analytics varat pārbaudīt, vai spraudnis ir vai nav nepieciešams. Varat manuāli atspējot pa vienam spraudnim un pārbaudīt ielādes ātrumu.
Reāllaika testi palīdz saprast, kā noteiktu spraudņu atspējošana ietekmē konversiju. Piemēram, atspējojiet abonēšanas spraudni un skatieties, kā tas ietekmē abonēšanas koeficientu.
Kā alternatīvu varat izmantot Pingdom. Tas noteiks, vai spraudņi ietekmē ielādes ātrumu.
Trešās puses skripti
Saskaņā ar SEO aģentūras Backlinko datiem katrs trešās puses skripts palielina lapas ielādes laiku par 34 milisekundēm. Daži skripti, piemēram, Google Analytics, ir svarīgi. Bet, iespējams, jūsu vietnē ir arī citi, kurus var noņemt.
Tie bieži parādās, ja vietne tiek atjaunināta un neizmantotie resursi netiek noņemti. Artefakti no vecākām versijām ietekmē ielādes ātrumu un lietotāja pieredzi. To noņemšanai varat izmantot rīku Purify CSS. Ja jūsu komandā ir izstrādātājs, pārliecinieties, ka viņš sistemātiski veic attīrīšanu.
Skenēšana un indeksēšana
Meklētājprogrammām ir jādod iespēja identificēt, skenēt, renderēt un indeksēt lapas.
Vietnes arhitektūra
Meklētājam ir grūtāk identificēt lapas, kurām nav tiešas saites ar sākumlapu. It īpaši, ja uz tām ved pārāk daudz iekšējo saišu.
Plakana arhitektūra palīdz izvairīties no šīs problēmas. Šāds vietnes lapu izvietojums palīdz veikt minimālu klikšķu skaitu, lai no sākuma lapas nokļūtu iekšējās lapās.
Plakanas struktūras izmantošana ar iekšējām saitēm uz atbilstošām lapām palīdz meklētājiem indeksēt vietnes saturu. Sākumlapām parasti ir lielāka autoritāte. Saites starp tām palīdz meklēšanas robotiem tās atklāt.
XML vietnes karte
XML vietnes karte piedāvā visu svarīgāko vietnes lapu sarakstu. Lai gan tas šķiet mazāk svarīgi nekā ielādes ātrums mobilajās ierīcēs vai citi ranžēšanas faktori, Google joprojām to ņem vērā.
XML vietnes kartē ir šāda informācija:
- kad lapa pēdējo reizi ir mainīta,
- cik bieži lapas tiek atjauninātas,
- kādas prioritārās lapas ir vietnē.
Izmantojot Google Search Console, varat pārbaudīt XML vietnes karti, ko meklētāji redz, pārmeklējot vietni.
Vietnes struktūra
Vietnes struktūra ir visu pārējo tehnisko elementu pamatā. Tā ietekmē URL struktūru un failu robots.txt, kas nosaka, kuras lapas Google var pārmeklēt un indeksēt.
Daudzas skenēšanas un indeksēšanas kļūdas rodas no slikti pārdomātas vietnes struktūras. Vietnes izveide ar ērtu navigāciju gan lietotājiem, gan meklēšanas robotiem palīdz izvairīties no kļūdām nākotnē.
Īsāk sakot, vienkārša vietnes struktūra palīdz veikt citus tehniskus SEO uzdevumus. Tā loģiski savieno lapas, un to secība nerada jautājumus ne cilvēkiem, ne meklēšanas robotiem.
Bāreņu lapas ir lapas, kas ir atdalītas no pārējām, jo nav saišu uz tām. Vajadzētu izvairīties no to izveides, jo meklēšanas roboti tās var palaist garām, pārmeklējot un indeksējot.
Tāds rīks kā Visual Site Mapper palīdz vizuāli novērtēt vietnes struktūru un saprast, cik labi lapas ir savstarpēji saistītas. Laba iekšējā saišu struktūra parāda Google un lietotāju satura saistību.
Atpakaļceļa navigācija jeb maizes garoziņas
Atpakaļceļa navigācija (breadcrumbs) ir saskarnes daļa, kas parāda ceļu no sākuma lapas uz lapu, ko lietotājs pašlaik skatās. Navigācijas ķēde ļauj automātiski pievienot iekšējās saites uz citām vietnes lapām.
Tā palīdz lietotājiem un meklētājiem ātrāk atrast vajadzīgo informāciju.
Strukturēti dati
Strukturētu datu marķējuma izmantošana palīdz meklētājiem labāk izprast lapas saturu. Kā bonusu varat savienot bagātīgus rezultātus, kas palielina vidējo klikšķu skaitu.
Uzņēmumam Google ir savs strukturēto datu iezīmēšanas vedņa rīks, kas palīdz izveidot jaunus tegus.
URL struktūra
Gari, sarežģīti URL jeb adreses, kas satur nejaušus skaitļus, burtus un speciālas rakstzīmes, mulsina lietotājus un meklētājus.
URL jābūt vienkāršiem un konsekventiem, lai lietotāji un meklētāji saprastu, kurā vietnes sadaļā atrodas.
Satura kvalitāte
Augstas kvalitātes saturs ir viena no lielākajām vietnes vērtībām. Apskatīsim to no tehniskās puses.
Dublēts saturs
Oriģināla un augstas kvalitātes satura izveide ir labākā vietnes aizsardzība pret problēmām ar dublētu saturu. Dublēts saturs var radīt problēmas pat tad, ja tiek ievēroti augsti kvalitātes standarti.
Ja satura pārvaldības sistēma (SPS) izveido vairākas vienas lapas versijas ar dažādiem URL, tad tas ir satura dublikāts. Zināmā mērā tas ir pieejams visās lielākajās vietnēs. Tomēr problēma rodas tikai tad, ja tas ir indeksēts.
Lai izvairītos no šīs problēmas, pievienojiet tegu noindex lapām ar dublētu saturu. Varat pārbaudīt tagus, izmantojot Google Search Console.
Ja jūsu vietnē ir dublēts saturs, tas nav jānoņem. Tā vietā varat neļaut meklēšanas robotiem to pārmeklēt un indeksēt.
Lai to izdarītu, izveidojiet failu robots.txt. Izslēgšanas sarakstam varat pievienot ne tikai satura dublikātus, bet arī bāreņu lapas.
Kanoniskie URL
Lielākajai daļai lapu ar dublētu saturu pietiks ar noindex taga pievienošanu. Bet kā ir ar lapām ar līdzīgu saturu? Bieži vien tās ir produktu lapas. Piemēram, internetveikala lapas atšķiras tikai ar attēliem un aprakstu.
Bez kanoniskajiem tagiem līdzīgu produktu sarakstā ar nelielām atšķirībām katram no tiem tiek izveidoti atsevišķi URL. Izmantojot kanoniskos tagus, Google sapratīs, kura lapa tiek uzskatīta par galveno lapu un kuras ir tās variācijas. Šajā gadījumā pēdējā netiks uzskatīta par satura dublikātu.
Tehniskais SEO audits
Tehniskais audits ir darbību virkne, kas tiek veikta, lai noteiktu vietnes vai atsevišķu interneta lapu efektivitāti no tehniskā viedokļa. Analīzes laikā tiek sniegti ieteikumi konstatēto kļūdu labošanai.
Visātrāk Google top 10 iegūst tehniski drošas vietnes. Un otrādi, ja vietnei ir ideāla arhitektūra, optimizēti metategi, tajā ir ievietots kvalitatīvs saturs, bet kodā ir kļūdas vai daudz bojātu saišu, tad par veiksmīgu ranžēšanu var aizmirst.
Kas ietilpst tehniskajā SEO auditā?
- Vietnes veiktspējas analīze un novērtējums: lapas ielādes ātrums, noturība pret slodzēm, vadāmība un aizsardzība pret ārējiem draudiem.
- Izmantotā hostinga īpašību analīze un novērtēšana, ņemot vērā pašreizējo un iespējamo vietnes noslogojumu.
- Vietnes tehniskās bāzes (pārvaldības sistēmu un datu bāzu) funkcionēšanas kļūdu un nepilnību identificēšana.
- Programmas koda kvalitātes un vietnes programmatūras arhitektūras veidošanas vispārējās loģikas analīze un novērtēšana.
- Kļūdu identificēšana darba algoritmā un vietnes iekšējās funkcionalitātes novērtēšana (satura pārvaldības saišu iestatījumi CMS).
- Visu nestrādājošo (“salauzto”) saišu meklēšana un identificēšana vietnē.
Darba rezultāts: ziņojums ar secinājumiem un ieteikumiem visu atklāto tehnisko problēmu novēršanai un vietnes kvalitātes uzlabošanai.
Kādas ir atšķirības starp tehnisko auditu un citiem audita veidiem?
Ir ierasts nošķirt šādus pakalpojumu veidus:
SEO audits. Tas tiek veikts, lai parādītu, cik labi meklētājprogrammas redz resursu, vai tekstos ir iekļauti meklēšanas vaicājumi, vai pareizi darbojas saites.
Lietojamības audits. Šāda pārbaude parāda resursa pievilcību vidusmēra lietotājam: ērtību navigācijā pa lapām, ievietotās informācijas lietderību utt.
Mārketinga audits. Darbs tiek veikts, lai noteiktu vietnes efektivitāti tirgus segmenta kontekstā.
Tehniskais audits. Atšķirībā no mārketinga, lietojamības, SEO audita, tehniskais audits ietver resursa veiktspējas analīzi. Pētījuma laikā tiek pārbaudīti šādi aspekti:
- kļūdas kodā;
- arhitektūras pareizība;
- lapas ielādes ātrums;
- servera atbilžu pareizība;
- lapu dublikāti;
- novirzīšanas darba pareizība;
- vietnes kartes un robots.txt pareizība;
- bojātas saites utt.
Ir bezjēdzīgi optimizēt resursu ar lēnu lapu ielādi un lielu skaitu kļūdu, jo lietotājs netērēs laiku, gaidot interesējošās lapas ielādi pat tad, ja H1 virsraksts ir ideāls.
Kāpēc tehniskais audits ir nepieciešams?
Tehniskais audits ir nepieciešams gan tad, kad vietne tikai sāk darboties, gan tad, kad tā jau darbojas. Tas ļaus laikus atklāt izkārtojuma īpatnības, jaunus meklētāju darbības principus, lietotāju intereses u.c. un optimizēt resursus atbilstoši tiem. Tehniskais SEO audits ir jāveic, ja:
- ir zema vietnes pozīcija, kaut arī tajā ir ieguldīts daudz pūļu un naudas;
- ir zems konversijas līmenis, kaut arī apmeklētība ir liela;
- ir samazinājusies veiktspēja no Google sankcijām.
Tehniskā audita mērķis ir identificēt problēmas vietnes darbībā un savlaicīgi veikt pasākumus to novēršanai.
Vai es varu veikt tehnisko auditu pats?
Tehniskās pārbaudes ir jāveic regulāri. Nelielai vietnei pietiek to palaist reizi sešos mēnešos. Lielām vietnēm, kurās pievieno daudz satura, ir vērts to darīt reizi ceturksnī. Tas palīdz izsekot tehniskajiem, vispārējiem un ārējiem optimizācijas faktoriem.
Jūs varat veikt auditu pats, izmantojot Ahrefs vai kādu citu rīku. Tas ir lētāk un bieži vien ātrāk, nekā nolīgt speciālistu vai sazināties ar aģentūru.
Tomēr eksperta padoms var būt svarīgs, ja:
- jūs izveidojat jaunu vietni un vēlaties pārliecināties, vai iestatījumi ir pareizi;
- jūs pārvietojat saturu no vecas vietnes uz jaunu un vēlaties migrēt bez vietnes darbības pārtraukuma;
- jums ir vairākas vietnes, un vēlaties saprast, vai optimizēt katru atsevišķi vai visas kopā;
- jums ir lapas vairākās valodās, un vēlaties pārliecināties, vai visas versijas ir iestatītas pareizi.
Kā veikt tehnisko SEO saviem spēkiem?
Šī ir metode, kas prasa minimālus finanšu ieguldījumus. Tā var būt piemērota tiem, kuri netiecas sasniegt globālus popularizēšanas mērķus, kā arī šīs jomas speciālistiem. Pretējā gadījumā pastāv liels risks iztērēt daudz laika un nesasniegt vēlamos rezultātus. Populārākajiem meklētājiem ir īpaši pakalpojumi: Google Search Console. Tie palīdzēs jums pašiem analizēt vietni. Piemēram, izmantojot Google Search Console, varat optimizēt savas vietnes atbilstoši meklētāju prasībām. Rīks norāda esošās kritiskās kļūdas un iesaka labākās iespējas to labošanai:
- piemēram, ja kādam resursam ir uzliktas sankcijas vai tajā ir pieaudzis kļūdu skaits, Google roboti par to informēs, izmantojot paziņojumus;
- ja meta tagos ir parādījusies kļūda, piemēram, nav virsraksta vai tas ir nepareizi sastādīts, tad arī saņemsiet ziņojumu, kur būs rakstīts, kurā vietā robots to atradis un kādas darbības jums jāveic, lai to novērstu;
- “sabojātas” saites (saites uz trūkstošām lapām, 404 kļūda) arī nepaliks bez uzmanības: robots ieteiks tās aizstāt ar pareizām vai dzēst utt.
Speciālu programmu izmantošana
Ir daudz programmu, kas palīdz analizēt vietnes tehnisko pusi. Ir maksas (Screaming Frog, Netpeak Spider u.c.) un bezmaksas (RDS bar, Xenu u.c.) programmas, kuras var izmantot, lai identificētu un turpmāk novērstu tehniskas kļūdas, kas traucē popularizēt vietni.
Screaming Frog un Netpeak Spider ir skaidrs interfeiss, tās ir lieliski piemērotas gan iesācējiem, gan pieredzējušiem lietotājiem. Izmantojot šīs programmas, veiktā tehniskā audita rezultātus var lejupielādēt kā Excel izklājlapas, kas ievērojami paātrina rezultātu apstrādi. Šīs programmas ļauj noskaidrot, kurās lapās ir reģistrēti apraksta un virsraksta metategi, cik unikāli tie ir resursa ietvaros. Ar to palīdzību var atrast dublētas lapas un daudz ko citu. Tiek doti ieteikumi kļūdu labošanai.
RDS josla ir spraudnis interneta pārlūkiem Opera, Firefox un Chrome. Tās instalēšana ir ātrāka nekā iepriekš minēto programmu instalēšana. Lapu analīzei spraudnis piedāvā vairāk nekā 60 parametrus. No tiem jūs varat izvēlēties sev interesējošos, kā arī pievienot jaunus.
Vēršanās pie tehniskā SEO speciālistiem
Šī metode ir viena no optimālākajām. Speciālists izanalizēs vietni, sniegs detalizētu ziņojumu par konstatētajām kļūdām un piedāvās palīdzību to novēršanā. Profesionāla pieeja ietaupa daudz laika.
Tehniskā audita cenas
Vizītkartes vietne
līdz 100 lapām
no 200 eiro
Mazi korporatīvie projekti, lendinga lapas, reklāmas vietnes.
Kataloga vietne
līdz 500 lapām
no 300 eiro
Vidēji korporatīvie projekti, vitrīnu vietnes ar preču katalogu bez tiešsaistes maksājumiem.
Interneta veikals
vairāk nekā 500 lapu
no 450 eiro
Lieli korporatīvie resursi, tiešsaistes veikali ar tiešsaistes maksājumiem, portāli, vebservisi.
Tehniskā SEO audita kontrolsaraksts
Kontrolsaraksts ir to tehnisko parametru saraksts, kuri ir jāpārbauda, lai nepalaistu garām nevienu punktu un iegūtu labu rezultātu.
Parametrs | Norma |
Ielādes ātrums | Lapa tiek ielādēta ne ilgāk kā septiņas sekundes. Pirmajam lasāmajam ekrānam jābūt attēlotam pēc 2-3 sekundēm. |
Koda lielums | Fails, kurā ir lapas kods, nav lielāks par 200 KB. |
Izvēlnes indeksēšana | Vietnes navigācijas sistēmai jābūt atvērtai indeksēšanai. |
Kodējums | Visām vietnes lapām ir jābūt vienādam kodējumam. |
Tegs body un lapas saturs | Satura blokam lapā jābūt iekļautam tegā body. |
Attēli | Lapas attēliem ir jābūt aizpildītiem alt atribūtiem. |
Lapas koda tīrība | CSS stilu aprakstam ir jābūt ārpus lapas koda. |
Satura pārvaldības sistēma | CMS funkcionalitātei jāļauj rediģēt ievietoto saturu un pievienot jaunu saturu, rakstīt metategus, izveidot jaunas galvenās lapas. |
Komentāri kodā | Tiem jābūt maziem. |
Teksta attēlojums | Teksta attēlošanai lapā nav nepieciešams Flash vai JS. |
Rāmji | Ir situācijas, kad rāmji ir pamatoti, taču ir labāk, ja tie netiek izmantoti vietnē. |
Pareiza JS skriptu izmantošana | JS kods ir jāizņem no lapas koda, un skripts jāiekļauj lapas beigās. |
Logotips | Vietnē ir jābūt optimizētam logotipam. |
Pareizs lapas formatējums | Lapā jābūt tikai vienam H1 virsrakstam. Virsrakstiem H2–H6 jābūt sakārtotiem pareizi un hierarhiski. |
Formatējums dažādiem pārlūkiem | Dažādās pārlūkprogrammās resurss ir jāparāda vienādi: elementi nedrīkst pārvietoties, pazust vai pārklāties viens ar otru. |
Cilvēkam saprotami URL | Lietotājam no lapas adreses ir jāsaprot, kas tajā ir attēlots. |
HTML koda derīgums | Tas jāpārbauda ar validatoru. |
Dublikāti | Vietnei nedrīkst būt tehniski lapu dublikāti. Galvenajai lapai tie nedrīkst būt nemaz. |
Spoguļkopija | Vietnei ir jābūt vienai galvenajai spoguļkopijai. |
Faila robots.txt pareizība | Vietnes tehniskās lapas, testa domēni un apakšdomēni ir jāpaslēpj no indeksēšanas. |
Atpakaļceļa navigācija | Tai ir jāatspoguļo vietnes loģiskā struktūra. |
Saites | Vietnē nedrīkst būt bojātu saišu. |
404. lapas esamība | Tajā jābūt saitei uz galveno lapu un vismaz vienai saitei uz kādu vietnes sadaļu. |
Pareizs darbs ar dublikātiem | Tegu link rel=”canonical” var izmantot dublikātiem. |
Pareiza darbība mobilajās ierīcēs | Resursam ir jāiztur mobilo lapu pārbaude Google. |
Pozitīva reputācija | Nav pieļaujama vietnes saišu tirdzniecība. |
Favicon ikonas klātbūtne | Tai ir jāpiesaista lietotāju uzmanība. |
Vietnes kartes pareizība | Adrešu skaits nepārsniedz 50 tūkstošus vienību, izmērs līdz 10 Mb utt. |
Nav vīrusu | Vietne ir droša apmeklētājiem. |
Nav maskēšanas | Vietnē netiek aizstāts saturs. |
Šie ir būtiskākie parametri. Kopā parametru ir vairāk par simtu.
Kā izmantot tehniskā SEO audita rezultātus?
Vietnes tehniskā analīze ietver ne tikai tehnisku kļūdu atrašanu, bet arī ieteikumus atrasto problēmu risināšanai. Veiktā darba rezultāts ir detalizēts ziņojums, kurā norādītas atrastās grūtības un iespējamie risinājumi. Auditā iegūtie secinājumi ļauj pielāgot vietnes darbu tā, lai ar minimālu ieguldījumu sasniegtu maksimālu rezultātu.
Vietnes tehniskais audits ir nepārtraukts process, kurā tiek identificētas kļūdas vietnē ar nolūku tās labot.
Kādas ir tipiskas tehniskā SEO problēmas?
- Nav konfigurēts SSL (https).
- Trūkst tegi title, meta description, alt.
- Nav sakārtoti virsraksti H1-H6.
- Ir slikts lapas ātrums.
- Vietnē ir dublikāti.
- Ir slikta mobilā veiktspēja.
- Ir slikta iekšējā linku struktūra.
- Trūkst XML sitemap.
- Trūkst robots.txt
- Nav optimizēti attēli.
- Lapas anv indeksētas.
- Redirect problēmas.
- Ir neveiksmīga vietnes arhitektūra.
Tehniskā SEO darbu prioritātes
Ir darbi, kas ļoti ietekmē ranžēsanu, un ir darbi, kas to ietekmē nedaudz. Tālāk uzskaitīti darbi no augstākas prioritātes uz zemāku.
Indeksēšana
Ir jāraugās, lai lapas, kuras cilvēkiem noteikti ir jāspēj atrast, būtu indeksētas. Šis darbs ietver pārbaudi, vai lapu var noskenēt un indeksēt. Tam nepieciešams saprast, kā lapas tiek skenētas, kā atļaut vai aizliegt tās skenēt un indeksēt, jāzina par kanoniskajiem tegiem, dublētām lapām, iekšējām saitēm, pāradresāciju, vietnes karti, robots.txt.
Mainītas lapu adreses
Ar laiku interneta vietnēs tiek mainītas adreses. Citās vietnēs paliek norādes uz vecajām lapām, kuru adreses ir mainītas. Ja vecās adreses netiek saglabātas un pāradresētas, tad tas ir liels zaudējums linkbildinga sfērā.
Iekšējās saites
Tās ir saites vietnes iekšienē, no vienas lapas uz citu. Tās palīdz sameklēt visas lapas un paaugstināt vietu meklēšanas rezultātos.
Schema jeb strukturētu datu marķējums
Tas ir kods, kas palīdz meklētājiem labāk saprast lapas saturu. Tam ir daudz funkciju, kuras palīdz lapām izcelties meklēšanas rezultātos.
Lapas ērtība
Kā mazāk nozīmīgi ranžēšanas faktori ir daudz lietotāja ērtības nodrošinošu īpašību vietnē, piemēram, Core Web Vitals, HTTPS, optimizācija mobilajām ierīcēm, droša lapu skatīšanās, uzbāzīgu reklāmu un izlecošu ekrānu trūkums, kā arī valodas norādīšana, bojātu saišu trūkums, iespējami maz redirektu.
Kādi ir tehniskā SEO instrumenti?
Šie rīki palīdzēs uzlabot jūsu vietnes tehnisko veiktspēju.
Google Search Console
Google Search Console (iepriekš Google Webmaster Tools) ir bezmaksas pakalpojums, kas palīdz pārraudzīt un novērst problēmas, kas saistītas ar vietnes parādīšanos meklēšanas rezultātos.
Izmantojiet to, lai atrastu un labotu tehniskas kļūdas, pievienotu vietņu kartes, skatītu strukturēto datu problēmas un veiktu citas darbības.
Mobile Friendly Test
Google mobilās optimizācijas pārbaudītājs pārbauda, cik viegli apmeklētājam ir izmantot jūsu lapu mobilajā ierīcē. Tas arī nosaka noteiktas lietojamības problēmas mobilajās ierīcēs, piemēram, ja burti ir pārāk mazi, ja tiek izmantoti nesaderīgi spraudņi utt.
Mobilās optimizācijas pārbaude parāda, ko Google redz, pārmeklējot lapu. Varat arī izmantot Rich Results Checker, lai skatītu saturu, ko Google redz galddatoros vai mobilajās ierīcēs.
Chrome DevTools
Chrome DevTools ir pārlūkā Chrome iebūvēts rīks tīmekļa lapu atkļūdošanai. Izmantojiet to, lai novērstu lapas ielādes ātruma problēmas, uzlabotu tīmekļa lapu renderēšanas veiktspēju un veiktu citas darbības.
No tehniskā SEO viedokļa šim instrumentam ir bezgalīgs daudz lietošanas iespēju.
PageSpeed Insights
Rīks PageSpeed Insights analizē jūsu tīmekļa lapu ielādes ātrumu. Papildus veiktspējas novērtējumam tas parāda arī praktiskus ieteikumus lapas ielādes paātrināšanai.
Nobeigums
Tas viss ir tikai neliela daļa no tehniskā SEO, pamats priekšstata iegūšanai un vienkāršāko rezultātu iegūšanai. Te ir saraksts ar tēmām, kas vēl tiek aplūkotas tehniskajā SEO:
Specializētas
- PDF SEO
- Attēlu SEO
- JavaScript SEO
Ar infrastruktūru saistītas
- HTTP statusa kodi
- Redirekti
- HTTP/2/3
- CDN
- Slodzes izlīdzināšana
- HTTP hederi
Ar vietni saistītas
- Lapas ielādes ātrums
- AMP
- PWA
- Mobilās vietnes
- URL parametri
- Kategorizēta meklēšana
- Paginācija
- Ātrās saites
- Kraulinga budžets
- Edge SEO
- Lapu dzēšana
- Vietnes arhitektūra jeb taksonomija
- URL adreses
Procesi
- Tehniskais SEO audits
- Vietnes migrācija
- Automatizācija
- Log failu analīze
- SEO testi
Pārējās
- Regex
- User-Agent
Team3.lv 1. vietā Google pēc meklēšanas vārdiem “e-veikals bez maksas rīkiem”.