Pamatojoties uz atslēgvārdu izpētes rezultātiem, tiek veidota no SEO viedokļa pareiza vietnes struktūra – tiek noteikts sadaļu un lapu skaits, to hierarhija, tiek izstrādāta izvēlne. Tas ir absolūti nepieciešams darbs, ja vietnes vēl nav. Atslēgvārdu izpēte un vietnes struktūra ir popularizēšanas pamats. Tādas vietnes ir vieglāk saprotamas apmeklētājiem. Vaicājumu grupēšana, pamatojoties uz to saderību vienā lapā, un to tālāka ieviešana ļauj meklētājiem viegli un pareizi noteikt vaicājumiem visatbilstošākās lapas. Pareizā vietnes arhitektūrā katram meklēšanas vaicājuma nolūkam ir atsevišķa, optimizēta lapa.
Kas ir atslēgvārdu izpēte?
Atslēgvārdu izpēte ir process, kurā tiek saprasts, kādus terminus un jēdzienus izmanto jūsu mērķa klienti, meklējot jūsu produktu, pakalpojumu vai informāciju. Šis process ietver analīzi, salīdzināšanu un prioritāšu noteikšanu, tas ir, labāko atslēgvārdu izvēli jūsu vietnei.
Kāpēc atslēgvārdu izpēte ir svarīga?
Atslēgvārdu izpēte ir vienīgais veids, kā noskaidrot, ko cilvēki raksta meklētājos. Jums tas ir jāzina, lai neveidotu saturu par lietām, kuras neviens nemeklē. Daudzi vietņu īpašnieki pieļauj šo kļūdu, un tas, visticamāk, ir galvenais iemesls, kāpēc 90,63% lapu nesaņem lietotājus no Google (Ahrefs pētījums).
Atslēgvārdu izpēte palīdz arī atbildēt uz šādiem jautājumiem:
- Cik grūti būs nonākt topā ar konkrēto atslēgvārdu?
- Cik lielu trafiku varētu iegūt, izmantojot konkrēto atslēgvārdu?
- Kāds saturs ir jāizveido, lai to parādītu konkrētajam atslēgvārdam?
- Vai cilvēki, kuri meklē šo atslēgvārdu, varētu kļūt par klientiem?
Atbildes uz šiem jautājumiem palīdz efektīvi virzīt savus centienus.
Vēl daži ieguvumi no atslēgvārdu izpētes:
- Palīdz novērtēt patērētāju pieprasījumu.
- Ir pamats pareizas vietnes struktūras izveidei.
- Uzlabo vietnes SEO veiktspēju.
- Palīdz izveidot efektīvu produktu katalogu.
- Palīdz pareizi iestatīt kontekstuālo reklāmu.
Kam ir nepieciešama atslēgvārdu izpēte?
Atslēgvārdu izpēte ir vajadzīga gan jauniem projektiem, gan esošām vietnēm un interneta veikaliem. To ieviešana projektā uzlabo pozīcijas meklētājos, piesaista atbilstošāku trafiku un klientus, kuriem jūsu produkti un pakalpojumi patiešām ir noderīgi.
Ko palīdz izdarīt atslēgvārdu izpēte?
- Analizēt vietnes struktūru, pamatojoties uz to, ko cilvēki meklē.
- Optimizēt esošās vai jaunas lapas.
- Palielināt auditorijas sasniedzamību.
- Sastādīt kompetentu tehnisko specifikāciju tekstu autoriem.
- Rakstīt tekstus vietnes popularizēšanai ar meklētāju palīdzību.
- Pareizi izveidot reklāmu Google.
Komerciālu vietņu atslēgvārdu izpēte
Tiešsaistes veikaliem, katalogu vietnēm un pakalpojumu sniedzēju uzņēmumu vietnēm galvenokārt tiek apkopoti komerciāli pieprasījumi. Tie parasti ietver vārdus “pirkt”, “pasūtīt”, “cena”, “izmaksas”, “pabeigts”, bieži vien arī pilsētu nosaukumus. Tie ir atslēgvārdi, kas ļauj piesaistīt savai vietnei jau potenciālus, nobriedušus klientus. Otrkārt, tiek apkopoti un īstenoti ar jūsu biznesu saistītie informācijas pieprasījumi. Tie palīdz parādīt jūsu kompetenci un erudīciju apmeklētāju acīs un pakāpeniski pārvērst tos par klientiem.
Atslēgvārdu izpēte informatīvām vietnēm
Informācijas vietņu atslēgvārdos nav komerciālu vaicājumu. Komerciālajām vietnēm pieprasījumi tiek apkopoti tikai par tām precēm un pakalpojumiem, kas uzņēmumam ir. Informācijas vietnēm ir raksturīgs maksimāls tēmu aptvērums kopējā projekta koncepcijā. Atslēgvārdi tiek sagrupēti lielā skaitā vienā lapā. Tas tiek darīts, lai maksimāli paplašinātu rakstā aplūkoto tēmu un piesaistītu lapai vairāk apmeklētāju.
Kāda ir atslēgvārdu izpētes un ieviešanas ietekme?
- Vietnes redzamība meklētājos. Jo precīzāk tiek atlasīti pieprasījumi, jo vienkāršāks un dabiskāks ir vietnes popularizēšanas process.
- Vietnes trafika apjoms. Potenciālā trafika apjoms, ko var piesaistīt vietnei, ir atkarīgs no savākto vaicājumu daudzuma un kvalitātes.
- Trafika pārvēršana pasūtījumos. Jo mērķtiecīgāki lietotāji nonāk vietnē un jo “precīzākās” lapās viņi nonāk, jo augstāks ir piesaistītā trafika reklāmguvumu līmenis.
Kādi ir atslēgvārdu izpētes procesa posmi?
- Mēs iepazīstamies jūsu uzņēmumu un novērtējam darba apjomu.
- Konkurentu un biznesa nišas analīze. Pētām jūsu biznesa jomu un novērtējam jūsu konkurentu SEO stratēģiju.
- Projekta analīze. Mēs iepazīstamies ar esošās vietnes struktūru, produktiem un pakalpojumiem.
- Meklēšanas vaicājumu apkopošana. Izmantojot profesionālu programmatūru, mēs apkopojam vaicājumu sarakstu, pēc kuriem klienti meklē jūsu produktus un pakalpojumus.
- Vaicājumu klasterizācija. Iegūtais saraksts tiek sadalīts preču un pakalpojumu kategorijās.
- Mēs nododam jums iegūto, strukturēto atslēgvārdu sarakstu. Meklēšanas pieprasījumi tiek apkopoti tabulā, kuru varat izmantot sava biznesa attīstībai.
Kādas ir atslēgvārdu izpētes cenas?
Korporatīvām vietnēm aptuveni 500 atslēgvārdu – 120 eiro.
Interneta veikaliem aptuveni 1000 atslēgvārdu – 360 eiro.
1-300 atslēgvārdu, 4 darba dienas – 50 eiro.
301-600 atslēgvārdu, 8 darba dienas – 100 eiro.
601-900 atslēgvārdu, 12 darba dienas – 150 eiro.
901-1200 atslēgvārdu, 16 darba dienas – 200 eiro.
Vietnes struktūras projektēšana – 230 eiro.
Cenas aptuvenas un dotas vienīgi priekšstatam. Projekti ir ļoti dažādi, darba apjoms un specifika var ļoti atšķirties.
Kas ietekmē atslēgvārdu izpētes cenu?
- Atslēgvārdu vākšanas mērķis. Ir daudz vieglāk tos savākt maksas reklāmai.
- Vietnes un lapu veids. Ar kataloga lapām vai produktu kartītēm ir vieglāk strādāt nekā ar pakalpojumiem un informāciju.
- Nišas apjoms. Jo plašāka tēma un vietne, jo vairāk datu jākārto.
- Tēmas sarežģītība. Medicīna, jurisprudence, rūpniecība, kriptovalūta u.c. sarežģītas tēmas ar specifiskiem terminiem ļoti apgrūtina darbu, it īpaši, ja klients nepalīdz.
- Klasteru skaits. 40 vai 2500 klasteru iegūšanai ir pilnīgi atšķirīgas izmaksas.
Pēc pieprasījuma saņemšanas ir vajadzīgas 1-2 darba dienas, lai novērtētu uzdevuma izpildei nepieciešamo stundu skaitu un vismaz virspusēji izanalizētu nišu.
Vai ir iespējams apkopot atslēgvārdus nevis visai vietnei, bet tikai vienai sadaļai?
Neapšaubāmi. Turklāt mēs uzskatām, ka šī pieeja ir racionāla, jo ļauj “neizplūst” pa visām tēmām vienlaikus un kvalitatīvāk strādāt ar mazāku atslēgvārdu apjomu.
Kas notiek gadījumā, ja klientam nepatīk izdarītais?
Mēs vienmēr esam gatavi uzklausīt jūsu vēlmes, un katrs nozīmīgs darba posms tiek saskaņots ar jums. Apstiprināšanas laikā varat un pat vajag paust savu viedokli, jo neviens nezina par jūsu biznesu labāk par jums! Tieši šādās diskusijās mēs panākam maksimālu savstarpēju sapratni un minimizējam iespējamo neapmierinātību.
Kurš strādās pie tekstu rakstīšanas, ja klientam nav savu autoru?
Palīdzēsim, ja nezināt, kam uzticēt tekstu rakstīšanu. Mūsu redaktors sazināsies tieši ar jums, lai ņemtu vērā visas jūsu vēlmes attiecībā uz tekstiem. Rezultāts būs ideāli pārdošanas teksti: informatīvi, viegli lasāmi, noderīgi apmeklētājiem. Mēs uzrakstīsim jums tekstus gandrīz par jebkuru tēmu.
Kā pašiem meklēt atslēgvārdu idejas?
Atslēgvārdu izpēte sākas, domājot par to, kā potenciālie pircēji varētu meklēt jūsu uzņēmumu vai vietni. Pēc tam varat izmantot atslēgvārdu izpētes rīkus, lai izpētītu šīs idejas un atrastu vēl vairāk atslēgvārdu.
Tas ir vienkārši, bet, lai to paveiktu labi, ir jāievēro divi nosacījumi:
- ir jābūt labām zināšanām par savu nozari;
- ir jāsaprot, kā darbojas atslēgvārdu izpētes rīki un kā tos maksimāli izmantot.
Pamata atslēgvārdu noskaidrošana
Pamata atslēgvārdi ir atslēgvārdu izpētes procesa pamatā. Tie nosaka jūsu nišu un palīdz identificēt konkurentus. Katrs atslēgvārdu izpētes rīks pieprasa pamata atslēgvārdus, kas pēc tam tiek izmantoti, lai ģenerētu milzīgu atslēgvārdu ideju sarakstu.
Ja jums jau ir produkts vai uzņēmums, ko vēlaties reklamēt internetā, tad pamata atslēgvārdus izdomāt ir viegli. Vienkārši padomājiet par to, ko cilvēki varētu ierakstīt Google meklētājā, lai atrastu jūsu piedāvāto.
Ņemiet vērā, ka pamata atslēgvārdi nebūt nav jūsu tiešsaistes biznesa panākumu atslēga. Kā norāda to nosaukums, jūs tos izmantosiet kā pamatu turpmākajām atslēgvārdu izpētes un analīzes darbībām. Tāpēc neaizraujieties ar pamata atslēgvārdiem. To atrašanai vajadzētu aizņemt tikai dažas minūtes. Kad esat atraduši dažas vispārīgas idejas, kas saistītas ar jūsu vietnes tēmu, pārejiet pie nākamā punkta.
Konkurentu izmantoto atslēgvārdu noskaidrošana
Parasti vislabākais veids, kā sākt atslēgvārdu izpēti, ir izpētīt atslēgvārdus, par kuriem jūsu konkurenti jau saņem trafiku. Bet vispirms jums ir jānosaka, kas ir šie konkurenti. Šeit noder izdomāto pamata atslēgvārdu saraksts. Vienkārši meklējiet Google vienu no saviem pamata atslēgvārdiem un uzziniet, kas ir atrodams pirmajā lapā.
Ja neviena no vietnēm, kas pēc jūsu pamata atslēgvārdiem meklēšanas rezultātos ierindojas visaugstāk, nav līdzīga jūsu esošajai vai topošajai vietnei, mēģiniet meklēt, izmantojot relevantus jeb līdzīgus vaicājumus, kādus piedāvā pats Google.
Jebkurā gadījumā, nosakot konkurējošās vietnes, jums ir jāizmanto veselais saprāts. Ja sava pamata atslēgvārda meklēšanas rezultātos redzat tādus milzu zīmolus kā 220 vai 1A, tad tie nav jāuzskata par konkurentiem. Vienmēr meklējiet vietnes, kas ir līdzīgas jūsu vietnei vai tai, kuru mēģināt izveidot.
Kad esat atraduši dažas piemērotas vietnes, varat tās pētīt ar speciālu SEO instrumentu palīdzību, tā sameklējot atslēgvārdus, ar kuriem šīs vietnes tiek rādītas meklēšanas rezultātu augšgalā.
Kā redzat, pat ja neesat pārāk pazīstami ar savu nozari, izpētot konkurentus, varat atrast daudz unikālu atslēgvārdu ideju, kuras citādi nebūtu radušās.
Atslēgvārdu izpētes rīku izmantošana
Konkurenti var būt lielisks atslēgvārdu ideju avots. Taču ir arī daudzi atslēgvārdi, uz kuriem jūsu konkurenti nav orientēti. Jūs varat tos atrast, izmantojot atslēgvārdu izpētes rīkus.
Visi šādi rīki darbojas vienādi. Tajos ievada pamata atslēgvārdu un iegūst līdzīgu atslēgvārdu idejas no rīku datu bāzes.
Google atslēgvārdu plānotājs, iespējams, ir vispazīstamākais atslēgvārdu rīks. To var izmantot bez maksas, un, lai gan tas ir paredzēts reklāmdevējiem, var to izmantot arī, lai atrastu SEO atslēgvārdus.
Google atslēgvārdu plānotājs ir pietiekami gudrs, lai parādītu atbilstošas atslēgvārdu idejas pat tad, ja tajās nav ietverti jūsu pamata atslēgvārdi.
Papildus Google atslēgvārdu plānotājam ir pieejami daudzi citi bezmaksas atslēgvārdu izpētes rīki. Tie ir lieliski, ja jums ir neliels budžets, taču jūs ātri sapratīsiet, ka tiem ir ļoti ierobežoti dati un funkcionalitāte, jo to mērķis ir pārvērst jūs par pircējiem.
Ja jūs nopietni domājat par atslēgvārdu izpēti, varat bez vilcināšanās sākt izmantot profesionālus maksas rīkus.
Savas nišas izpēte
Viss, ko esam apsprieduši līdz šim, būs pietiekami, lai radītu praktiski neierobežotu skaitu atslēgvārdu ideju. Bet tajā pašā laikā šis process, šķiet, ierobežo jūsu izvēli. To ierobežo jūsu pamata atslēgvārdi un jūsu izvēlētā rīka datu bāzes lielums un atbilstība. Tas gandrīz noteikti liks jums palaist garām dažas labas idejas.
Varat to novērst, uzzinot vairāk par savu nišu. Labs sākumpunkts ir aplūkot nozares forumus, grupas un jautājumu un atbilžu vietnes. Tas var palīdzēt jums atrast vairāk tādu lietu, kuras jūsu potenciālajiem pircējiem ir grūti atrast un kuras nav atspoguļotas atslēgvārdu rīkos, un kuras neizmanto neviens jūsu konkurents.
Ne tikai forumi, bet arī jūsu klienti var būt lielisks atslēgvārdu ideju avots. Atcerieties, ka tie ir cilvēki, ar kuriem jau strādājat. Jūs vēlaties savai vietnei piesaistīt vairāk šādu cilvēku.
Šeit ir daži veidi, kā iegūt informāciju no klientiem vai pircējiem:
- runājiet ar viņiem personīgi,
- apskatiet vecus e-pastus,
- izskatiet klientu apkalpošanas pieprasījumus,
- mēģiniet atcerēties bieži uzdotus jautājumus agrākās sarunās.
Kad to visu darāt, noteikti runājiet viņu valodā. Bieži vien klientu izteiksmes veids un izmantotie vārdi atšķiras no jūsu izmantotajiem.
Atslēgvārdu analīze
Daudzas atslēgvārdu idejas ir labas un lieliskas. Bet kā var uzzināt, kuras ir vislabākās? Manuāla to šķirošana ir gandrīz neiespējams uzdevums, ja biznesa niša ir plaša.
Risinājums ir vienkāršs. Izmantojiet SEO metriku, lai sašaurinātu atlasi un atdalītu graudus no pelavām pirms to pievienošanas satura veidošanas kalendāram.
Meklēšanas biežums norāda vidējo meklējumu skaitu, ko atslēgvārds saņem mēnesī.
Par meklēšanas biežumu ir jāņem vērā trīs svarīgas lietas:
- Tas ir veikto meklējumu skaits, nevis to cilvēku skaits, kuri meklēja.
- Tas nenorāda, cik lielu trafiku iegūsiet, ja interneta lapa ierindosies augšgalā.
- Tas ir gada vidējais aritmētiskais rādītājs.
Ja vietne ir jauna, tad nav jēgas aplūkot atslēgvārdus, kuru meklēšanas apjoms mēnesī ir ļoti liels, jo tas norāda uz lielu konkurenci.
Iespējams, vēlaties atrast nekonkurējošus, maza apjoma atslēgvārdus, kas, izmantojot īsus rakstus, viegli nodrošinās papildu trafiku. Tādiem atslēgvārdiem ir īpašs termins: long-tail.
Vai zināt, ka lielākā daļa atslēgvārdu ir long-tail?
Long-tail vaicājumi ir atslēgvārdi ar zemu meklēšanas biežumu. Nosaukums ir radies no meklēšanas pieprasījuma līknes beigu daļas, kas izskatās pēc garas astes.
Saistībā ar meklēšanas biežumu starptautiskā biznesā jāņem vērā reģionālas īpatnības. Piemēram, ir daudzsološs atslēgvārds ar milzīgu meklēšanas gadījumu skaitu mēnesī, bet 90% gadījumu to izmanto valstīs ar zemu IKP, tātad šāds atslēgvārds nenesīs peļņu, jo iespējamā lietotāju pirktspēja ir diezgan zema.
Vēl viena svarīga lieta, kas jāpatur prātā, kad runa ir par meklēšanas biežumu: tas bieži atšķiras atkarībā no instrumenta. Tas ir tāpēc, ka katrs rīks nolasa un atjaunina šo metriku atšķirīgā veidā. Pat Google dati nav īsti precīzi.
Atslēgvārdu izmantošanas tendences
Tā kā meklēšanas apjoms ir vidējais aritmētiskais gada laikā, bieži vien ir lietderīgi apskatīt tendenču diagrammu atslēgvārdu analīzē. Ja atslēgvārdiem ir sezonāls raksturs vai to popularitāte ir strauji pieaugusi un kritusies, tad meklēšanas biežums var nebūt labākais lielums, pēc kura prognozēt lietotāju plūsmu. Labs piemērs ir vaicājumi, kas saistīti ar Ziemassvētkiem. Šādu atslēgvārdu meklējumu skaits pieaug decembrī un samazinās līdz nullei februārī, taču meklēšanas vaicājumu skaits to neatspoguļo.
Uzmanieties arī no atslēgvārdiem, kurus izmanto apmaksātās reklāmās.
Atslēgvārdu izmantošanas grūtums (difficulty)
SEO speciālisti parasti manuāli pārbauda šo lielumu, apskatot populārākās lapas. Tiek ņemti vērā daudz un dažādi faktori, novērtējot, cik grūti vai viegli būs iekļūt meklēšanas saraksta augšgalā:
- atpakaļsaišu skaits un kvalitāte;
- domēna reitings;
- satura garums, atbilstība, svaigums;
- mērķa atslēgvārda, sinonīmu, entītiju izmantošana;
- meklēšanas nolūks (intent);
- zīmols;
- un daudz kas cits.
Šis process katram cilvēkam ir atšķirīgs, jo nav skaidras vienprātības par to, kas ir svarīgi un kas nav. Vienprātības trūkums apgrūtina atslēgvārdu izpētes rīku veidotāju dzīvi, jo katrs cenšas samazināt atslēgvārda ranžēšanas grūtības līdz vienam, praktiski izmantojamam rādītājam.
Zinot, kā darbojas atslēgvārdu izmantošanas grūtums, daudzi cilvēki nepareizi izmanto rezultātu, iestatot filtru no 0 līdz 30 un koncentrējoties uz viegli pieejamām iespējām. Viņi pat nemēģina savās vietnēs iekļaut augstas kvalitātes atslēgvārdus, un tā ir liela kļūda:
Labāk agrāk nekā vēlāk jums vajadzētu atlasīt atslēgvārdus ar augstu grūtības pakāpi, līdz ar to ranžēšanai būs nepieciešams daudz atpakaļsaišu un ir lietderīgi izveidot savu lapu un sākt to reklamēt pēc iespējas agrāk. Jo ilgāk kavējas, jo lielāku lēcienu startā izlaiž par labu konkurentiem, apgrūtinot sev konkurentu pārspēšanu.
Ir vērts apsvērt augstas grūtības atslēgvārdus kā saišu iespējas. Tas, ka augšējā līmeņa lapām ir daudz atpakaļsaišu, liecina par saites cienīgu tēmu. Citiem vārdiem sakot, ja apgūstat šo tēmu, tas var piesaistīt jums daudz atpakaļsaišu.
Vienkārši ziniet, ka vienmēr ir manuāli jāanalizē atslēgvārdi, pirms tos apņematies izmantot, un nepaļaujieties tikai uz kāda rīka atslēgvārdu grūtības pakāpi, lai pieņemtu galīgo lēmumu. Neviens atslēgvārdu grūtības aprēķins nevar samazināt Google ranžēšanas algoritma sarežģītību līdz vienam skaitlim. Uzmanieties no instrumentu ražotājiem, kuri apgalvo pretējo.
Maksa par klikšķi (CPC)
Šis lielums norāda, cik reklāmdevēji ir gatavi maksāt par katru klikšķi uz atslēgvārdu reklāmas. Šis rādītājs ir vairāk piemērots reklāmdevējiem nekā SEO, taču tas var kalpot kā noderīgs atslēgvārda vērtības rādītājs.
Kā izmantot atslēgvārdus?
Katram atslēgvārdam ir jāizveido lapa un saturs. Izpratne par to, kā to izdarīt, ir vissvarīgākais solis atslēgvārdu izpētes procesā. Par laimi, to var izdarīt, veicot divas vienkāršas darbības.
1. Klasterizācija pēc galvenās tēmas
Var rasties jautājums: vai katram atslēgvārdam izveidot savu lapu vai apvienot daļu vienā?
Atbilde lielā mērā ir atkarīga no tā, kā Google uztver šos atslēgvārdus. Vai uzskata tos par vienas tēmas daļu? Vai arī traktē kā atsevišķas tēmas? To var noskaidrot, aplūkojot Google rezultātus.
2. Meklēšanas nolūka noskaidrošana
Ja jums ir tiešsaistes veikals ar blogu, tad ir jāsaprot, ko atlasīt bloga ierakstiem un ko produktu lapām.
Dažiem atslēgvārdiem tas ir acīmredzams. Jūs neizveidotu produkta lapu par tēmu “kā pagatavot ledus kafiju”, jo tam nav jēgas – cilvēki, kas to meklē vēlas uzzināt, kā pagatavot ledus kafiju, nevis iegādāties kafijas pagatavošanas aprīkojumu.
Saistībā ar meklēšanas nolūku ir trīs lietas, pēc kurām vadīties, lai vislabāk sašķirotu atslēgvārdus:
- Satura veids. Tas ir viens no pieciem: bloga raksts, produkta kartīte, kategorija, galvenā lapa, videoklipa lapa.
- Satura formāts. Tas galvenokārt attiecas uz informatīvu saturu. Izplatīti piemēri: ceļveži, saraksti, ziņas, viedokļi un apskati.
- Satura pasniegšanas veids. Piemēram, cilvēki, kuri meklē, kā pagatavot latte, parasti vēlas uzzināt, kā to pagatavot bez automāta vai īpaša aprīkojuma.
Lai gan ir svarīgi saskaņot saturu ar to, ko sagaida lietotāji, nav jāseko baram un jātur lietotāji cerību burbulī. Ja esat pārliecināti, ka varat piesaistīt meklēšanas lietotāju uzmanību ar cita veida, formāta vai pasniegšanas veida saturu, tad mēģiniet.
Kā sakārtot atslēgvārdus pēc prioritātes?
Atslēgvārdu prioritāšu noteikšana nav gluži pēdējais, pēc kārtas speramais solis atslēgvārdu izpētes procesā. Tas drīzāk ir jādara iepriekš uzskaitīto darbību veikšanas laikā. Meklējot atslēgvārdus, analizējot to metriku un grupējot tos, jautājiet sev:
- Kāds ir aptuvenais konkrētā atslēgvārda trafika potenciāls?
- Cik liela ir konkurence? Kas nepieciešams, lai ranžētu?
- Vai man jau ir saturs par šo tēmu? Ja nē, kas būs nepieciešams, lai izveidotu un reklamētu konkurētspējīgu lapu?
- Vai mana vietne parādās meklētājā pēc šī atslēgvārdu? Vai ir iespējams ievērojami palielināt trafiku, uzlabojot reitingu par vairākām pozīcijām?
- Vai trafiks konvertēsies par pirkumiem vai kontaktinformāciju, vai arī tas tikai palielinās zīmola atpazīstamību?
Pēdējais punkts ir īpaši svarīgs. Lai gan meklēšanas biežums, trafika potenciāls, grūtums un meklēšanas nolūks ir ļoti svarīgi kritēriji, ir arī jāizsver, cik liels trafiks no konkrētā atslēgvārdam būs noderīgs uzņēmumam.
Kā pārbaudīt atslēgvārdu ideju biznesa potenciālu?
Daudzi satura mārketinga un SEO speciālisti spriež par atslēgvārdu vērtību, atrodot tiem atbilstošu vietu pirkšanas piltuves posmos. Tradicionāli tiek uzskatīts: jo augstāk cilvēks ir piltuvē, jo mazāka iespēja, ka viņš izdarīs pirkumu.
Veicot šo procesu, atcerieties, ka nemeklējat tikai viegli ranžējamus atslēgvārdus. Jūs meklējat to, kas nesīs vislielāko ieguldījumu un atdevi.
Koncentrēšanās tikai uz zemas grūtības pakāpes atslēgvārdiem ir kļūda, ko pieļauj daudzi vietņu īpašnieki. Jums vienmēr jābūt īstermiņa, vidēja termiņa un ilgtermiņa reitinga mērķiem. Ja koncentrējaties tikai uz īstermiņa mērķiem, jūs nekad nenorādīsiet ienesīgāko atslēgvārdu rangu. Ja koncentrēsieties tikai uz vidēja vai ilgtermiņa mērķiem, tad paies gadi, lai iegūtu trafiku.
Kādi ir atslēgvārdu izpētes instrumenti?
Aplūkosim dažus populārus atslēgvārdu izpētes rīkus, kas var palīdzēt paveikt visu iepriekš minēto.
- Google Keyword Planner (bezmaksas)
Dod unikālus atslēgvārdu ieteikumus un sniedz aktuālas CPC vērtības.
- Google Trends (bezmaksas)
Tendenču salīdzināšana un tendenču ģeogrāfijas izpēte.
- Google Search Console (bezmaksas)
Dati par 1000 populārākajiem atslēgvārdiem, pēc kuriem vietni jau var sameklēt, un to, cik lielu trafiku saņemat no šiem atslēgvārdiem.
Galvenie ieteikumi darbā ar atslēgvārdiem
- Neizmantojiet daudz atslēgvārdu vienā lapā. Meklētāji pazemina to vietņu klasifikāciju, kurās ir surogātteksti.
- Neatsakieties no vaicājumiem, kurus izmanto bieži. Lai arī mazs interneta veikals nevar nonākt topā, ko aizņem lieli tirdzniecības centri, tas var izmantot populārus pieprasījumus reklāmai vai lapas optimizācijai. Ir svarīgi pamazām pāriet no long-tail vaicājumiem uz populāriem vaicājumiem.
- Novērtējot atslēgvārdus, nepaļaujieties tikai uz formulām un veiktspējas metriku. Piemēram, atstājot tikai populārus vaicājumus, varat palaist garām interesantas satura vai reklāmas idejas.
- Neveidojiet atsevišķas vietnes lapas katram pieprasījumam. Vārdus ar līdzīgām nozīmēm labāk apvienot vienā klasterī. Tomēr ir jāņem vērā biežums un sortiments kopā (ja runa ir par veikalu).
- Atslēgvārdu izpētē nepaļaujieties vienīgi uz programmām. Servisi ietaupa laiku un pūles, veidojot un tīrot atslēgvārdu sarakstu, bet nevar pilnībā aizstāt speciālistu, kurš saprot biznesa nianses.
Nobeigums
Rakstā dotajai informācijai vajadzētu būt pietiekamai, lai izprastu atslēgvārdu izpētes pamatjēdzienus un plānotu vietnes satura veidošanas stratēģiju. Nopietns darbs pie SEO sākas ar atslēgvārdu saraksta iegūšanu. Lai arī viss ir izdarāms saviem spēkiem, un, par laimi, Latvija ir maza, attiecīgi atslēgvārdu arī ir nesalīdzināmi mazāk nekā lielās valstīs un tirgos, tomēr darbs pie tā rit ātrāk, ja ir pieredze un instrumenti. Uzticiet atslēgvārdu izpēti speciālistiem!
Uzlimes.druku.lv 7. vietā Google pēc meklēšanas vārdiem “kaķu uzlīmes pirkt”.