Konkurentu analīze ir būtiska SEO izstrādes sastāvdaļa. Galvenais uzdevums ir saprast, kādu SEO stratēģiju ir izvēlējušies jūsu konkurenti un kā tikt viņiem priekšā.
SEO veicināšana balstās uz principu “dari tā, kā dara citi, dari labāk nekā citi”. Tātad, ja vēlaties nokļūt meklētāju topā, apskatiet, kā tur ir nokļuvušas citas vietnes, un dariet to pašu labāk.
Konkurentu analīze ir mācīšanās no citu kļūdām un panākumiem. Tā vietā, lai tērētu laiku mēģinājumiem un neveiksmēm vai īstenotu citām nozarēm izstrādātas stratēģijas, varat nopietni izstudēt, kādu funkcionalitāti savās vietnēs piedāvā jūsu tuvākie konkurenti. Tas dos jums iespēju pielietot visefektīvāko taktiku savam projektam.
Mārketinga jomā konkurentu atslēgvārdu analīze var sniegt ļoti praktisku ieskatu. Jūs bieži vien uzzināsiet daudz jauna par auditorijas interesēm, vēlmēm un uzvedību.
Izmantojot SEO instrumentus, konkurences analīze atklāj mārketinga stratēģijas un taktikas, ko jūsu SERP konkurenti izmanto, lai ieņemtu augstu vietu Google meklētājos. Tie var būt jauni konkurenti, piemēram, mazie uzņēmumi, kas pārdod līdzīgus produktus, vai netiešie konkurenti, kuru mērķauditorija tiek atlasīta pēc gariem atslēgvārdiem. Rūpīgā analīzē atklājas viņu mārketinga pasākumi un parādās iespējas, ko varat izmantot.
Kas ir SEO konkurentu analīze?
SEO konkurentu analīze ir process, kurā tiek identificēti jūsu konkurentu atslēgvārdi un izprasta viņu tirgus daļa, pamatojoties uz to, cik labās vietās atrodas viņu lapas meklēšanas rezultātos. Izpētē tiek noteiktas konkurentu stiprās un vājās puses salīdzinājumā ar plašāku tirgu.
Ko ietver SEO konkurentu analīze?
- Atslēgvārdi, to veidi (komerciālie vai informatīvie), kuri ir izlaisti un kurus varat izmantot.
- Atpakaļsaites, to veidi, enkurteksti, nofollow un dofollow attiecība, ikdienas un ikmēneša pieaugums, kā arī tās atpakaļsaites, ko varat izmantot jūs.
- Trafiks, nozīmīgākās konkurentu lapas.
- Saturs, tā apjoms un citi teksta rādītāji.
- Lapās izmantotie elementi, aicinājumi uz rīcību, konversiju veidi.
- Konkurentu SEO taktika.
- Jauni attīstības virzieni.
- Kļūdas, pateicoties kurām konkurenti jūs apsteidz.
- Konkurentu reklāmas kampaņas kā norāde, kas viņiem padodas grūti.
Kāpēc SEO konkurentu analīze ir absolūti nepieciešama?
Saskaņā ar statistiku, tikai 10% lapu Google meklēšanas rezultātos saņem klikšķus. Ja jūsu vietne nav šajā daļā, tad varat būt droši, ka tur ir jūsu konkurenti. Lai mainītu šo neizdevīgo situāciju, ir nepieciešama optimizācija. Ir svarīgi atcerēties, ka mājas lapas SEO nedarbojas izolēti – optimizācija vienmēr tiek veikta, ņemot vērā konkurentu sniegumu. Nav iespējams gūt panākumus savā nozarē, ignorējot konkurentus. Beigu beigās tieši no viņiem varat aizgūt trikus, par kuriem neesat pat zinājuši. Ar SEO metodēm var iegūt tādu ieskatu par savu brendu, kādu nevar iegūt nekur citur.
Konkurentu SEO analīze ir nepieciešama, lai pilnībā izprastu savu nišu. Tā palīdz noteikt konkurentu stiprās un vājās puses un analizēt tirgu kopumā. Analīze palīdz izpētīt auditorijas vajadzības, rast jaunas idejas un uzlabot lietotāja pieredzi. Rezultātus var izmantot, lai atjauninātu mārketinga stratēģiju un uzlabotu reklāmu.
Kādu informāciju var iegūt ar konkurentu analīzi?
Konkurentu mājas lapas ir vērtīgs informācijas avots, kur var mācīties no pieredzes un īstenot veiksmīgākos risinājumus savā projektā. Taču ir jāzina, kādu informāciju meklēt un kā to izmantot. Plaši skatoties, iegūstamo informāciju var iedalīt šādi:
- Apmeklētība.
- Maksas reklāma.
- Klientu demogrāfija un tirgus segmenti.
- Jaunu klientu segmenti.
SEO konkurentu izpēte palīdz atbildēt uz šādiem jautājumiem:
- Kas ir jūsu īstie SEO konkurenti?
- Kādus atslēgvārdus vajadzētu izmantot?
- Kādas tēmas vajadzētu aptvert?
- Kur varat atrast saites?
- Kas ir nepieciešams, lai jūs kļūtu konkurētspējīgi?
Bez tam var noskaidrot šādas lietas:
- Kas darbojas un kas nedarbojas jūsu nišā.
- Kādas ir konkurentu vājās vietas, kuras var izmantot.
- Kādas ir konkurentu stiprās puses, kuras var atkārtot.
- Kuri SEO uzdevumi ir jāveic vispirms.
- Cik grūti būs pārspēt konkurentus meklēšanas rezultātos.
Tehniskākā valodā runājot, iegūstamā informācija ir šāda:
- Organiskā trafika salīdzinājums. Tas palīdz noskaidrot, no kurienes nāk vietnes apmeklētāji un kurš reklāmas kanāls ir visefektīvākais.
- Satura salīdzinājums. Satura stratēģijas noteikšana, publikāciju un teksta struktūras, informācijas satura un lasāmības analīze.
- Iekšējās optimizācijas salīdzinājums. Vietnes kvalitāte, lietošanas ērtums un lietojamības uzlabošana, kā arī meklēšanas rangu paaugstināšana.
- Vietnes struktūra. Pareiza mājas lapas optimizācija ar norādīšanu meklētājiem uz svarīgām un prioritārām resursa lapām.
- Meklēšanas vaicājumi. Vietnes trafika palielināšana, pamatojoties uz tematiskiem atslēgvārdiem.
- Atpakaļsaišu masas salīdzinājums. Saišu profilu izveidošana un to resursu identificēšana, kas nodrošina atpakaļsaites.
- Domēns un tā autoritāte. Domēna autoritāte ir tieši saistīta ar ranžēšanu meklētājos.
- Lapu skaits indeksā. Varat noskaidrot vietnes indeksēto lapu skaitu.
- Lapu ielādes ātrums. Ļauj samazināt atteikumu līmeni un noturēt apmeklētājus vietnē.
- Daudzvalodu saskarne. Cik valodu versiju ir vietnei un kā notiek saišu veidošana.
Kādi ir pirmie SEO konkurences analīzes soļi?
Ir ļoti svarīgi pirms izpētes uzstādīt konkrētus mērķus. Mērķi veido jautājumus. Vai meklējat nepilnības savā satura stratēģijā? Vai vēlaties ieņemt pirmo vietu ar konkrētu atslēgvārdu? Vai vēlaties noskaidrot sāncenša B2B SEO stratēģiju?
Kā noskaidrot konkurentus?
Vietņu īpašnieki parasti noskaidro konkurentus, pamatojoties uz vietnē esošajiem produktiem, savukārt SEO speciālisti tos atrod pēc meklēšanas sarakstā esošo pieprasījumu skaita par izvēlēto tēmu.
Konkurējošo vietņu identificēšana tiek veikta, izmantojot meklēšanas rezultātus – pamatojoties uz atslēgvārdiem, jūsu veikala kategorijām vai pakalpojumu sarakstu. Ja ir jāatrod savi konkurenti tikai e-komercijas jomā, tad var koncentrēties nevis uz atslēgvārdiem, bet gan uz konkurējošiem domēniem. Jāpiebilst, ka ne visiem konkurējošajiem interneta veikaliem ir vienāda struktūra, preces un vienāds kategoriju skaits. Tāpēc vairumā gadījumu katrai kategorijai ir savi konkurenti.
Lai identificētu tiešos konkurentus, vispirms nosakiet savus prioritāros atslēgvārdus un analizējiet šo atslēgvārdu meklēšanas rezultātus. To var izdarīt pa vienam (kurš ir labākais rezultāts konkrētam atslēgvārdam?) un vairumā (pēc daudzu rezultātu apskatīšanas noskaidrojas, kurš konkurents pastāvīgi jūs pārspēj).
Ir daudz instrumentu, kas atrod vietnes, kurām ir visvairāk kopēju meklēšanas frāžu. Tās tad arī ir konkurenti no SEO skatu punkta.
Lielisks veids, kā izmantot Google, lai atrastu savus konkurentus (mazāk laikietilpīgi nekā meklēšanas rezultātu pārbaude, manuāli ievadot mērķa atslēgvārdus), ir veikt meklēšanu, izmantojot operatoru “related:”. Ar tā palīdzību var atrast vietnes, kuras, pēc Google domām, ir līdzīgas jūsu vietnei un tāpēc var uzskatīt par jūsu konkurentiem.
Ir daudz lielisku veidu, kā veikt konkurentu analīzi. Bet vienīgais veids, kā gūt jēgpilnu ieskatu, ir saglabāt savu metodi konsekventu. Kad esat identificējuši izmantošanai derīgus rīkus un meklējamos faktorus, sistematizējiet procesu un padariet to atkārtojamu. Mēs iesakām izveidot sarakstu ar visiem jūsu konkurentiem un viņu datiem, lai jūs varētu viegli salīdzināt rezultātus. Pievienojiet sarakstam savu vietni un salīdziniet to ar tiem pašiem rādītājiem.
Klientu aptaujas kā konkurentu noskaidrošanas veids
Analizējiet biznesu no lietotāja viedokļa. Saņemiet atsauksmes no saviem klientiem un pretiniekiem, lai uzzinātu stiprās un vājās puses. Varat aptaujāt savus klientus par to, kādus līdzīgus pakalpojumus viņi izmanto savu problēmu risināšanai. Kāpēc viņi ir izvēlējušies tieši tos, kāpēc ir iegādājušies konkrēto produktu un kāpēc ir izmantojuši konkrēto pakalpojumu. Tas sniegs jums vispārēju priekšstatu par to, kas ir jādara, lai gūtu priekšroku pār konkurentiem.
Kādus jautājumus uzdot:
1. Kas jums patika mūsu produktā?
2. Kas jums nepatika mūsu produktā vai pakalpojumā?
3. Kā jūs vērtējat mūsu produkta kvalitāti?
4. Kādas citas iespējas jūs apsvērāt?
5. Cik bieži jūs izmantojat mūsu produktu?
6. Kādas izmaiņas mums vajadzētu veikt, lai uzlabotu savu produktu?
7. Kuriem konkurentiem ir funkcijas, kuru mūsu produktam nav?
8. Kā jūs vērtējat mūsu vietni un citas šīs nišas vietnes?
9. Vai esat apmierināts ar atbalsta pakalpojumu?
10. Cik bieži iesakāt mūsu produktu saviem draugiem un paziņām?
11. Kādu vērtējumu jūs sniegtu par mūsu uzņēmumu kopumā?
12. Ko vēl mēs varam darīt, lai pārsniegtu jūsu cerības?
Kā analizēt konkurentus?
Kad ir iegūts gan tiešo, gan netiešo konkurentu saraksts, ir laiks veikt konkurentu analīzi, izmantojot sev tīkamus SEO rīkus. Protams, rezultātus ir nepieciešams apkopot, piemēram, tabulā. Tajā ir vērts atzīmēt šādu informāciju:
- Konkurenta nosaukums.
- Konkurenta tīmekļa vietnes adrese.
- Komerciālie piedāvājumi.
- Konkurējošā uzņēmuma misija.
- Piedāvātie produkti vai pakalpojumi (ar cenām).
- Stiprās puses.
- Vājās puses.
- Galvenās atšķirības.
Ranžējums meklēšanas rezultātos
Uzdodiet šādus jautājumus:
- Cik lielu organisko trafiku piesaista konkurenti?
- Kādi ir vislabākie viņu atslēgvārdi?
- Cik atslēgvārdiem tie tiek ranžēti pirmajā lapā? Kā ar pirmo pozīciju?
- Kāds ir viņu populārāko atslēgvārdu meklēšanas apjoms?
- Cik daudz garo atslēgvārdu viņi izmanto?
- Kāda ir viņu domēna autoritāte?
- Cik lapas viņiem ir indeksētas?
Tehniskie SEO faktori
Zīmola konkurences analīzes laikā ir svarīgi pārbaudīt konkurentu vietņu tehniskos aspektus, pretējā gadījumā jūs negūsiet pilnīgu izpratni par notiekošo meklēšanas rezultātos.
Caurskatiet konkurējošās vietnes un vērojiet, kā tajās ir izmantoti tegi, iekšējās saites un novirzīšana. Ņemiet vērā visas kļūdas. Apskatiet URL struktūru un vietnes arhitektūru. Lejupielādējiet vietnes karti un izpētiet tās struktūru. Lejupielādējiet failu robots.txt un atzīmējiet, kas ir bloķēts. Izmantojiet tīmekļa izstrādātāju rīkjoslu, lai pārbaudītu, kā tiek izmantots JavaScript. Izpētiet faktorus, kas ietekmē renderēšanu (piemēram, slinka (lazy) ielāde). Dokumentējiet izmantotos shēmu veidus.
Tas sniegs jums vispārēju priekšstatu par jūsu konkurentu vietņu tehnisko stāvokli. Salīdziniet to ar savu. Ja viņi jūs pārspēj, tad noteikti ir jāstrādā pie savas vietnes tehniskā SEO, lai būtu cerība apsteigt konkurentus.
Satura stratēģija
SEO konkurences analīzes satura daļa ir jāveic gan visā vietnē kopumā, gan atsevišķās lapās. Veiciet satura trūkumu analīzi un identificējiet jomas, kurās konkurentiem satura nav. Ņemiet vērā arī labi izdevušos saturu.
- Cik daudz satura ir viņu e-komercijas kategoriju lapās?
- Kādu papildu informāciju viņi sniedz savā vietnē?
- Vai ir kāda resursu sadaļa, zināšanu bāze vai emuārs?
- Ja ir, tad cik dziļi ir raksti?
- Cik daudz ir katra satura veida?
- Cik labi ir optimizēta katra lapa?
- Vai katrā lapā ir svaigi un pārliecinoši metadati?
- Vai varat noteikt virsrakstu stratēģiju? Iekšējo saistīšanas stratēģiju?
Atpakaļsaišu profils
Jūsu konkurentu atpakaļsaišu profils stāsta par divām būtiskām lietām:
- Pirmkārt, tajā ir redzams atpakaļsaišu daudzums un veids.
- Otrkārt, tas ļauj identificēt vietnes, kurās ir saites uz jūsu konkurentiem, bet ne uz jums.
Tas palīdz jums koriģēt savas saišu veidošanas stratēģijas mērķus. Varat arī sākt bojātu atpakaļsaišu labošanas kampaņu un izveidot saturu, kas aizpilda nepilnības.
Bonusa padoms: Konkurences analīzes laikā identificējiet vietnes, kurās ir saites uz vairāk nekā vienu jūsu konkurentu vietni, bet ne uz jūsu vietni. Tās ir galvenās kandidātes, kurās izveidot saiti ar jūsu lapām.
Atpakaļsaišu profili var pievienot vēl vienu analīzes aspektu – parādīt konkurentu saturu, uz kuru cilvēki visvairāk veido saites. Fiksējiet šī satura veidu un kvalitāti. Ņemiet vērā, vai tas ir saistīts ar saturu vai atslēgvārdiem, kuriem novērojama vislabākā veiktspēja.
Lapas ielādes ātrums
Vietnes ātruma salīdzināšana ar konkurentiem ir svarīgs datu salīdzināšanas punkts, jo Google ranžējot ņem vērā lapas ielādes laiku. Lēna ielāde sabojā Google vērtējumu pat tad, ja lapa ir labi optimizēta un tai ir labs atpakaļsaišu skaits.
Lapu draudzīgums ar mobilajām ierīcēm
Nepietiek tikai pārbaudīt klienta lapas ar Mobile-friendly rīku. Vajag vienkārši paņemt tālruni un aplūkot konkurenta vietni.
- Cik ilgi ir jāritina?
- Cik daudz ir attēlu?
- Cik daudz ir teksta?
- Kā darbojas interaktīvie elementi?
- Kādu informāciju tie slēpj vai samazina mobilajām ierīcēm paredzētajās lapās?
Veicot SEO konkurences izpēti, pievērsiet uzmanību ne tikai sākumlapai un galvenajām kategorijām, bet arī saturam ar vislabāko veiktspēju.
Lietotāja pieredze
Google ļoti rūpējas par UX jeb pieredzi, kādu gūst lietotājs vietnē.
- Cik sarežģīta ir galvenā navigācija?
- Cik klikšķu nepieciešams, lai nokļūtu līdz produktam?
- Kādi rīki un interaktīvie elementi palīdz ērtībai?
- Cik pieejama ir vietne? Vai norēķināšanās procesā ir vērojamas grūtības?
- Cik labi ir izstrādāta vietne? Kas nedarbojas?
Sociālie tīkli
Apskatiet konkurenta sociālos signālus visās lielākajās platformās: Facebook, Instagram, Twitter, Tiktok un citās. Fiksējiet, cik daudziem patīk, cik kopīgo, cik ir sekotāju, cik iesaistās, satura daudzumu, veidu un populārāko saturu.
Vai konkurenti koncentrējas uz noteiktām tēmām vai sarunām, kurās trūkst jūsu zīmola balss? Vai jūs varētu viegli atrisināt viņu auditorijas sūdzības vai neapmierinātību? Meklējiet jaunas iespējas, lai iegūtu sev mērķauditoriju.
Klienti
Kategorizējiet savu klientu saturu ar vislabāko veiktspēju pēc auditorijas personības un pozīcijas pārdošanas piltuvē.
- Ar kurām personām viņi patiešām sazinās?
- Kurām viņi nepievērš uzmanību?
Pēdējās varat uzskatīt par iespējām, kuras var izmantot jūsu brends.
Izdevīgi piedāvājumi
Caurskatiet konkurentu lapas un atzīmējiet viņu izmantotos izdevīgos piedāvājumus, sakārtojot tos savā sarakstā pēc biežuma.
- Kas viņu gadījumā strādā?
- Kādas nepilnības jūs varat izmantot savā labā?
- Ko unikālu jūs varat piedāvāt savā vietnē?
Nobeigums
Protams, uzņēmuma īpašnieks var veikt konkurences analīzi arī pats, taču tas būs virspusējs novērtējums. Padziļinātu konkurentu pārbaudi var veikt SEO speciālists ar pieredzi un noteiktām zināšanām. Nepietiek tikai ar konkurentu analīzi – ir saprātīgi jāizmanto saņemtā informācija un jāizstrādā savas vietnes popularizēšanas stratēģija.
Analizējot konkurentus, ir svarīgi saprast, ka pat tad, ja identificējat paņēmienus, kas ir konkurentu vietņu panākumu pamatā, tas negarantē jums līdzīgus panākumus, it īpaši ne īsā laikā. Esiet gatavi ilgstoši strādāt pie kļūdām, jo ideālas, universālas SEO stratēģijas vienkārši nav.