Seo Latvian

Linku Veidosana

Iekšējā SEO optimizācija

Būtiska vietnes popularizēšanas daļa ir iekšējā SEO optimizācija, jo palīdz Google meklētājam saprast, par ko ir rakstīts katrā vietnes lapā. Jo labāk Google izprot jūsu vietnes saturu, jo augstāk parāda to meklēšanas rezultātos, kas nozīmē vairāk dabiskā trafika, konversiju un ieņēmumu. Vēl labāk, ja lapas SEO uzlabo lietotāja pieredzi, ja darāt to pareizi.

Kas ir iekšējā optimizācija?

Iekšējā (on-page vai on-site) SEO ir tīmekļa lapu optimizēšanas process, lai pēc noteiktiem atslēgvārdiem lapas meklētājos iegūtu augstāku vietu, tādējādi palielinot dabisko trafiku. Tas ietver lapas līmeņa elementu, piemēram, metategu, virsrakstu un satura, kā arī meklēšanas nolūka saskaņošanu ar noteiktu atslēgvārdu kopu. Tādējādi iekšējā optimizācija ir darbu komplekss, lai uzlabotu vietnes kvalitāti un atbilstību interneta meklētāju un apmeklētāju prasībām.

Kāpēc ir nepieciešama iekšējā optimizācija?

Labi optimizēta lapa palīdz Google saprast tās saturu, kontekstu, lapas nozīmi un atbilstību meklēšanas vaicājumam. Tas nozīmē, ka jūs palīdzat Google labāk veikt savu darbu.

Turklāt daži lapas elementi ir tiešie ranžēšanas faktori. Google izmanto signālus, piemēram, atslēgvārdus nosaukumā, atslēgvārdus tekstā, saistītos atslēgvārdus tekstā un atslēgvārdus virsrakstos un apakšvirsrakstos.

Pamatsignāls, ka informācija tīmekļa lapā ir relevanta jeb atbilst meklēšanas vaicājumam, ir meklēšanas atslēgvārdu atrašanās lapas tekstā un virsrakstos. Tomēr iekšējais SEO ir kas daudz vairāk par atslēgvārdu ielikšanu saturā. 

Galvenais iekšējās optimizācijas mērķis ir panākt, lai lapa tiktu parādīta augstāk, tuvāk pirmajām vietām meklēšanas rezultātu sarakstā.

Ar ko atšķiras tehniskā no iekšējās optimizācijas?

Tehniskais SEO attiecas uz tādām lietām kā lapas ielādes ātrums, dublēts saturs, vietnes struktūra, pārmeklēšana un indeksēšana. Citiem vārdiem sakot, tehniskajā optimizācija koncentrējas uz visu jūsu vietni, savukārt lapas optimizācija koncentrējas uz konkrētiem URL.

Daudzi uzskata, ka tehniskā optimizācija ir iekšējās optimizācijas daļa. Tas arī ir pareizi, nekādu pretrunu nav.

Ar ko atšķiras ārējā no iekšējās optimizācijas?

Ārpuslapas optimizācija attiecas uz jebkuru darbību, kas palīdz uzlabot vietnes ranžēšanu, bet tiek veikta ārpus vietnes. Piemēram, ārējo saišu veidošana, atsauksmes vai zīmola pieminēšana. Pie ārējā SEO pieder tādi darbi kā linkbildings, satura distribūcija, brenda pieminēšana, klientu atsauksmes, viesu publikācijas, influenceru mārketings.

Kad vajadzētu veikt iekšējo lapas SEO?

Dažām lietām ir nepieciešama vienreizēja korekcija, veidojot vietni (piemēram, lapas struktūra, HTTPS, vietnes ātruma optimizācija), savukārt citas darbības ir nepieciešamas ik pa laikam – lapas optimizācija ir jāapsver katru reizi, kad publicējat jaunu emuāra rakstu.

Iekšējā optimizācija lapā ir jāveic pat tad, ja esat pirmajā vietā meklēšanas rezultātos, jo SEO ir nepārtraukts process.

Kam būtu jāveic iekšējais lapas SEO?

Iekšējā vietnes optimizācija ir visvieglākā no visa SEO. To var darīt jebkurš vietnes īpašnieks, emuāru autors, interneta mārketinga speciālists vai SEO speciālists. Faktiski ikviens, kurš mēģina popularizēt vietni meklētājos.

Kad ir jāsāk iekšējā optimizācija?

Principā iekšējā SEO faktori ir jāņem vērā jau tīmekļa vietnes plānošanas laikā. Tas nozīmē, ka vietnes saturs jau ir jāveido optimizēts.

Cik maksā iekšējā vietnes SEO?

Darba izmaksas ir tieši atkarīgas no vietnes lieluma, precīzāk, no popularizēšanai paredzēto lapu skaita. Cenu ietekmē arī tēmas sarežģītība.

Kādi ir iekšējā SEO faktori?

  • Augstas kvalitātes izejošās saites. Vietnē ir saites uz augstas kvalitātes ārējiem resursiem.
  • Lietotājam draudzīgi URL. Vietrāži jeb URL ir vienkārši un cilvēkam saprotami.
  • Mērķtiecīgs saturs. Lapa ir mērķtiecīgi veidota noteiktam meklēšanas nolūkam.
  • Atslēgvārdu optimizācija. Tiek izmantoti atbilstoši atslēgvārdi atbilstošās lapas vietās.
  • Attēlu optimizācija. Attēli ir optimizēti meklētājiem.
  • Lasāmība un lietotāja pieredze (UX jeb user experience). Teksts ir labi optimizēts, lasāms un cilvēkam draudzīgs no UX viedokļa.
  • Klikšķu skaits (CTR jeb click-through rate). Lapai ir optimizēts virsraksta tags (title) un meta apraksts (description).

Konkrēti darbi iekšējā SEO optimizēšanā

Par laimi, iekšējā SEO optimizācija nav tik grūta, kā daži uzskata. Ir jāņem vērā tikai daži ranžēšanas faktori. Lielākajai prioritātei ir jābūt izcilai lietotāja pieredzei, nevis vietnes optimizēšanai robotiem.

URL

Google ir skaidri norādījis, ka vietrāži jeb URL palīdz robotiem labāk izprast, par ko ir lapa.

  • Iekļauti atslēgvārdi. Primārais atslēgvārds ir jāiekļauj lapas URL, lai palīdzētu meklētājiem un lietotājiem izprast lapas saturu.
  • Lapas nolūks. Papildus galvenajiem atslēgvārdiem iekļaujiet aprakstošus vārdus, lai palīdzētu izteikt lapas mērķi vai nolūku.
  • Saprotami vārdi. URL izmantojiet saprotamus vārdus, nevis ciparus un rakstzīmes, kā dara dažas satura pārvaldības sistēmas.
  • Īsi un kodolīgi. URL jābūt īsiem un viegli saprotamiem meklētājiem. Turklāt Google rāda URL meklēšanas rezultātos. Ja lapas URL ir gara nejaušu burtu un ciparu virkne, tas nepalīdz lietotājiem saprast, par ko ir rakstīts lapā. Jo labāk cilvēki saprot jūsu lapas mērķi, jo lielāka iespēja, ka viņi noklikšķinās uz meklēšanas rezultāta.
  • Defises starp vārdiem. Defises padara URL lasāmākus. Daudzas satura pārvaldības sistēmas to dara automātiski.
  • Sesiju ID. Ja iespējams, neietveriet sesiju ID savos URL, jo tādā veidā viena lapa iegūst ļoti daudz URL. Google iesaka to vietā izmantot pirmās puses sīkfailus.

Metategi

Metategi ir ļoti svarīgi lapas iekšējā SEO faktori. Katrai lapai ir virsraksta tegs, kas meklēšanas rezultātos parādās kā virsraksts. Meta apraksts ir īss lapas kopsavilkums, kas meklēšanas rezultātos tiek rādīts zem virsraksta. Abi ir svarīgi, lai palīdzētu meklētājiem un lietotājiem saprast lapas mērķi.

Virsraksta tegs (title) ir tiešs lapas SEO ranžēšanas faktors, savukārt meta apraksta tegs (description) nav.

Gan virsrakstam, gan meta aprakstam ir liela nozīme attiecībā uz to, vai cilvēks noklikšķina uz ieraksta meklēšanas rezultātos. Ja ir optimizēts gan nosaukums, gan meta apraksts, tas palielina vidējo klikšķu skaitu (CTR).

Google var pārrakstīt lapu nosaukumus, pamatojoties uz citiem lapas elementiem, tostarp virsrakstiem un pat ienākošo saišu enkura tekstu. Lai gan šīs izmaiņas neietekmē ranžēšanu, tām var būt liela ietekme uz CTR, ja jaunais nosaukums nav labs.

Pirmais solis jūsu lapas iekšējā SEO optimizācijā ir darbs ar metategiem.

  • Vienmēr novietojiet galveno atslēgvārdu virsraksta sākumā, jo tas ir ranžēšanas faktors.
  • Virsrakstā jābūt apmēram 55-60 rakstzīmēm. Viss, kas garāks par 70 simboliem, meklēšanas rezultātos tiek nogriezts.
  • Virsrakstā nerakstiet visu ar lielajiem burtiem.
  • Piešķiriet katrai lapai unikālu virsrakstu, lai Google nedomātu, ka lapām ir dublikāti.
  • Rakstiet skaidrus, saistošus virsrakstus, uz kuriem lietotāji vēlēsies noklikšķināt. Nepārblīvējiet ar atslēgvārdiem.
  • Virsrakstos var pieminēt brendu, ja tas ir pietiekami populārs, jo tas palielina CTR.
  • Iekļaujiet galveno atslēgvārdu meta aprakstā. Google meklēšanas rezultātos to atzīmēs treknrakstā.
  • Meta aprakstā jābūt ne vairāk par 155 rakstzīmēm. Mazāk rakstīt arī nevajag – izmantojiet visu piedāvāto “reklāmas laukumu”.
  • Meta aprakstā precīzi raksturojiet lapu. Uztveriet to kā reklāmu un veidojiet tā, lai cilvēki neatvairāmi vēlētos noklikšķināt. Iekļaujiet izdevīgumu.
  • Aprakstam ir jābūt konspektīvam un kodolīgam.
  • Iekļaujiet faktus, piemēram, cenu, ražotāju, autoru, datumu. Nav obligāti faktus noformēt kā teikumus.
  • Iekļaujiet unikālus piedāvājumus un aicinājumus rīkoties.
  • Aprakstam ir pilnībā jāatbilst cilvēka nolūkam.

Strukturēti dati (schema)

Strukturēti dati jeb tā sauktā shēma palīdz uzņēmumam Google vēl labāk izprast vietnes saturu, tāpēc tie ir jāiekļauj vietnes lapās. Piemēram, produktu lapās ir cenas, pieejamība, vērtējumi utt. Ja šo informāciju nestrukturēsit noteiktā veidā HTML kodā, tad Google to nevarēs saprast.

Strukturētie dati ir konkrēts lapas SEO kods, ko ievieto lapās un kas palīdz Google izprast saturu. Ir īpaši strukturētu datu formāti dažādām lietām:

  • Preces.
  • Organizācijas.
  • Grāmatas.
  • Raksti.
  • Filmas.
  • Kursi.
  • Vērtējumi.
  • Pasākumi.
  • Lokāla biznesa informācija.
  • Receptes.
  • Darba sludinājumi.

Google bieži iekļauj strukturētos datus tieši meklēšanas rezultātos, parādot tos kā “bagātinātus snipetus”. Tie palielina iespēju, ka cilvēks noklikšķinās uz jūsu vietnes saites meklēšanas rezultātu sarakstā.

Virsraksti

Te ir runa par teksta virsrakstiem lapā, kurus apzīmē ar H1-H6, nevis par metategu Title, kas ir aprakstīts iepriekš, sadaļā Metategi. Kādu labumu dod virsraksti?

  • Atvieglo lietotājiem lapas satura lasīšanu. Ja apmeklētāji sastopas ar teksta palagu, tad nevēlas to lasīt un pamet lapu. Virsraksti palīdz cilvēkiem ātri uztvert saturu, un tas uzlabo vispārējo lietotāja pieredzi (svarīgs faktors Google meklētājam).
  • Apakšvirsraksti palīdz Google izprast lapas saturu. Noteikti vajag izmantot primāro atslēgvārdu vismaz vienā vai divos H2 virsrakstos. Ja kontekstuāli tas ir saprātīgi, atkārtoti iekļaujiet primāro atslēgvārdu H3 un zemāka līmeņa virsrakstos.

Virsraksti palīdz meklētājiem un cilvēkiem izprast lapas saturu, jo sadala to mazās, viegli uztveramās daļās.

SEO teksti

Teksts jeb lapas saturs ir svarīga SEO centienu sastāvdaļa. Ja vietnē ir lielisks saturs, tad cilvēki ir vairāk ieinteresēti regulāri apmeklēt vietni. Ir svarīgi atzīmēt, ka SEO tekstu rakstīšanas paraugprakse ir noderīga ne tikai meklētājiem. Tie arī uzlabo satura mārketingu lietotājiem.

Četros vārdos labs teksts ir:

  • saprotams,
  • vērtīgs,
  • unikāls,
  • relevants.

Labākie blogu autori ir SEO tekstu rakstīšanas meistari, un viņi izmanto šādas metodes:

  • Raksta kodolīgus, pārliecinošus ievadus. Skaidri formulē problēmu, kā arī savu risinājumu.
  • Izvairās no gariem teikumiem un rindkopām. Tomēr pilnībā neatsakās no rindkopām, pretējā gadījumā teksts nav lasāms.
  • Sadaļas, kas ir garākas par 300 vārdiem, sadala ar apakšvirsrakstiem.
  • Visā lapā dabiski iekļauj mērķa SEO atslēgvārdu.
  • Saskaņo saturu ar meklēšanas nolūku.
  • Vienmēr raksta saviem lasītājiem.
  • Izmanto pārejas frāzes, lai mudinātu lasīt tālāk. Šādas frāzes piešķir sarunvalodas vērtību: “tātad svarīgākais”, “nav brīnums”, “bet tā ir tikai daļa no stāsta”, “kā izrādās”.
  • Iekļauj stāstus un emocijas, lai rosinātu lasītāju interesi.

Mērķa atslēgvārds ir jāizmanto jau pašā teksta sākumā. Vispārīgi runājot, vajadzētu to izmantot pirmajos 100 vārdos. Tas norāda Google, ka tā ir galvenā lapas tēma, kā arī informē lietotājus, ka viņi ir nonākuši īstajā vietā.

Padomājiet par to, kā cilvēki meklē internetā. Viņi noklikšķina uz meklēšanas rezultāta, ātri pārskata lapu un aizver to, ja uzskata, ka lapa nav atbilstoša. Pievilcīgu ievadu izveide, kas ietver mērķa atslēgvārdu, liek lietotājiem palikt.

Atslēgvārdu blīvums nozīmē, cik bieži lapā ir izmantots noteikts atslēgvārds. Ja lapā ir 100 vārdi un jūs izmantojat mērķa atslēgvārdu piecas reizes, tad atslēgvārdu blīvums ir 5%.

Nav striktu SEO noteikumu par atslēgvārdu blīvumu. Mērķa atslēgvārdi saturā ir jāievieto dabiski. Tiecieties pēc optimāla atslēgvārdu blīvuma, kas atbilst konkrētā meklēšanas vienuma visaugstāk novērtētajam saturam.

Papildus primārajam atslēgvārdam iekļaujiet citus atbilstošus atslēgvārdus, sinonīmus vai garus atslēgvārdu frāzes, kas palīdz lapai nonākt augstāk meklēšanas rezultātos. Tie nav tas pats, kas latentās semantiskās indeksācijas (LSI) atslēgvārdi, par kuriem Google apgalvo, ka tos neizmanto. Tie ir vienīgi ar tēmu saistīti meklēšanas vaicājumi, kas palīdz veidot kontekstu.

Saturam ir jāatbilst meklēšanas mērķim. Google vēlas parādīt lietotājiem augstas kvalitātes saturu, kas atbilst viņu meklēšanas mērķim. Citiem vārdiem sakot, tas pilnībā un efektīvi atrisina meklētāja problēmu.

Pirmajā tuvinājumā ir četri meklēšanas nolūku veidi:

  • Informatīvs. Cilvēki meklē informāciju.
  • Navigācija. Cilvēki vēlas apmeklēt noteiktu vietni vai lapu.
  • Komerciāls. Cilvēki vēlas salīdzināt produktus vai pakalpojumus pirms pirkšanas.
  • Darījums jeb transakcija. Cilvēki aktīvi vēlas kaut ko iegādāties.

Informatīva nolūka saturam jābūt pēc iespējas plašākam. Rūpīgi aptveriet tēmu, atbildiet uz bieži uzdotiem jautājumiem un palīdziet lietotājam izprast problēmu.

Komerciāla nolūka informācija jāsniedz tāda, kas nepieciešama, lai pieņemtu apzinātu pirkuma lēmumu. Tas varētu ietvert atsauksmes, cenas, salīdzinājumus, fotoattēlus, FAQ utt.

Darījuma nolūka informācijas gadījumā lapā ir jābūt strukturētiem datiem, lai produkti varētu tikt parādīti Google pirkumu karuselī. Lapas nosaukumā ir jāuzsver konkrēti pārdošanas punkti, piemēram, atlaides, produktu kvalitāte, plaša izvēle utt.

Teksta lasāmība nav tiešs ranžēšanas faktors, tomēr ir nepieciešama. Tas ir tāpēc, ka Google un lietotājiem ir vieglāk uztvert lasāmu tekstu, kas galu galā nāk par labu vietnes SEO.

Lai teksts būtu lasāms:

  • Padariet lapu pārskatāmu. Sadaliet saturu viegli uztveramos gabalos.
  • Izmantojiet daudz virsrakstu un apakšvirsrakstu.
  • Izmantojiet daudz rindkopu, lai izvairītos no teksta palagiem.
  • Kur vien iespējams, izmantojiet sarakstus.
  • Iekļaujiet attēlus, zīmējumus, diagrammas, infografiku un citus vizuālos materiālus.
  • Rakstiet skaidriem, praktiskiem teikumiem.

Lielākā daļa cilvēku aplūko jūsu tīmekļa vietni mobilajās ierīcēs, tāpēc lapām ir jābūt responsīvām, lasāmām un pārskatāmām.

Iekšējās saites

Iekšējās saites jeb linki ir svarīgi lapas SEO, jo palīdz Google izprast saistību starp vietnes lapām. Ekstensīva iekšējo saišu izstrāde pastiprina kontekstu un atbilstību, kā arī tēmas aptveršanas dziļumu.

Iekšējās saites ir ļoti labas lietotāju pieredzei. Tās palīdz cilvēkiem atklāt vairāk informācijas vietnē, piemēram, papildu emuāra ziņas vai vērtīgu gadījumu izpēti:

  • virza apmeklētājus dziļāk vietnē;
  • palielina vietnē pavadīto laiku;
  • palielina lapu skatījumu skaitu.

Iekšējās saites palielina vietnes rāpuļprogrammas jeb kraulinga budžetu.

Spēcīga iekšējo saišu stratēģija ir arī lielisks veids, kā samazināt atraidījumu līmeni un uzlabot citus Google Analytics rādītājus, piemēram, trafika līmeni un vidējo sesijas ilgumu.

Runājot par lapas SEO, ir jāiekļauj iekšējās saites uz citām atbilstošām vietnes lapām un no tām. Īpaši svarīgi ir izveidot saites no lapām ar lielu svaru, piemēram, no sākumlapas.

Iekšējām saitēm izmantojiet īsus, aprakstošus enkurtekstus ar atslēgvārdiem. Ir ļoti svarīgi izveidot saites no visatbilstošākajām teksta sadaļām uz citām lapām, kurās aplūkota atbilstošā tēma.

Atšķirībā no atpakaļsaitēm, iekšējās saites nepalielina vietnes autoritāti, jo varat tās pievienot paši. Tās izplata atpakaļsaišu svaru un atbilstību visā jūsu vietnē. Ja domēnam jau ir milzīgs reitings, tad iekšējā saistīšana patiešām var ietekmēt ranžēšanu.

Ārējās saites

Saites uz ārējiem avotiem nav tiešs ranžēšanas faktors, tāpēc saites uz uzticamām vietnēm nepalielina lapas SEO ranžēšanu. Tomēr ar atsaukšanos uz informācijas avotiem tiek veidota uzticēšanās, kas lietotājiem ir svarīga. Tāpēc vislabāk ir nepieciešamības gadījumā pievienot ārējās saites, īpaši citējot kādu vai atsaucoties uz statistiku.

Attēlu optimizācija

Attēli arī ir jāoptimizē. Sāciet ar to, ka piešķirat tiem aprakstošus failu nosaukumus ar vārdiem, kas atdalīti ar defisēm. Pēc tam optimizējiet faila lielumu, lai tas tiktu ielādēts ātri, vienlaikus saglabājot kvalitāti. Visbeidzot ierakstiet tekstu attēla alt tegos, laiku pa laikam tekstā iekļaujot atbilstošus atslēgvārdus. Alternatīvais teksts palīdz meklētājiem izprast attēlu.

  • Izvairieties no tādiem attēlu failu nosaukumiem kā “2022-05-27 15.46.49”. Google izmanto failu nosaukumus, lai izprastu un ranžētu attēlus.
  • Saspiediet attēlus. Lapas ielādes ātrums ir kritisks ranžēšanas faktors. Pārāk lieli attēlu faili palēnina ielādes laiku. Attēli nedrīkst pārsniegt 70-100 Kb.
  • Izmantojiet tīmeklim draudzīgus attēlu failus: GIF, PNG, JPG un jo īpaši Google WebP formātu, jo tam ir ļoti laba saspiešanas un kvalitātes attiecība.
  • Izmantojiet alt atribūtu jeb tegu, kas ir alternatīvais teksts, lai aprakstītu attēlus. Alternatīvais teksts tiek parādīts attēla vietā, ja tas netiek ielādēts. Alternatīvo tekstu lasa ekrānlasītāji cilvēkiem ar redzes traucējumiem. Līdz ar to alternatīvajā aprakstā jāraksta cilvēkam saprotams apraksts par attēlā redzamo. Var un vajag iekļaut atslēgvārdus. Nevajag rakstīt vairāk par 125 simboliem.
  • Izmantojiet attēlu parakstus. Saskaņā ar Google datiem meklētāji izmanto attēla parakstu, lai labāk noteiktu, kas attēlā ir redzams. Turklāt paraksti uzlabo lietotāja pieredzi.

Nobeigums

SEO nestrādā bez iekšējās lapas optimizācijas.

Pašās beigās īss vienas lapas iekšējās SEO optimizācijas kontrolsaraksts:

  • Lapa atbilst galvenajam atslēgvārdam.
  • Lapa apmierina apmeklētāja nodomu.
  • Ir iekļauti atslēgvārdi lapas virsraksta tegā.
  • Lapas apraksta tegs ir pievilcīgs.
  • Lapas saturs ir strukturēts, izmantojot virsrakstus.
  • URL ir īss, skaidrs un cilvēkam saprotams. Tajā ir iekļauts galvenais atslēgvārds.
  • Ir saites uz svarīgām vietnes lapām.
  • Ir saites uz ārējām, atbilstošām, autoritatīvām vietnēm.
  • Attēlu faili ir kompakti, paraksti skaidri un alternatīvie teksti ir informatīvi.
  • Tiek izmantoti strukturētie dati.

Gangesvara108.com 1. vietā Google pēc meklēšanas vārdiem “книга “Практичная Навамша””.