Ļoti bieži uzņēmuma īpašniekam, kas patstāvīgi popularizē savu vietni, rodas jautājumi, uz kuriem viennozīmīgi nevar atbildēt ne internets, ne specializētas grāmatas par reklamēšanu.
Mūsu lielā pieredze darbā ar jebkura veida vietnēm ļauj pateikt, ko vislabāk darīt un ko nedarīt.
Mēs sniegsim atbildi uz jebkuru jautājumu, kas saistīts ar jūsu vietnes optimizāciju meklētājprogrammā Google (to sauc par SEO, citiem vārdiem sakot, ko darīt, lai gūglis lapu parādītu vispār un rādītu to iespējami tuvāk meklējumu saraksta augšgalam). Mēs detalizēti izskatīsim visas problēmas, kas radušās ar vietnēm meklēšanas rezultātos, kā arī, ja nepieciešams, palīdzēsim jums saprast, kāpēc apmeklētāju skaits vai pozīcijas varētu būt samazinājušies.
Kas ir SEO konsultācija?
SEO konsultācijas ir pakalpojums, kas palīdz jums rīkoties kompetenti un pārliecinoši, popularizējot savu vietni.
Konsultācijā tiek paskaidrots, kā pareizi veidot savu interneta vietni tā, lai meklētāji to rādītu vienu no pirmajām. Šādas konsultācijas var sniegt regulāri vai vienreiz, atkarībā no klienta mērķiem. Parasti uz šādu konsultāciju piesakās cilvēki, kuri paši apgūst attiecīgo jautājumu, bet nav varējuši rast atbildes uz dažiem jautājumiem un tāpēc ķeras pie vienreizējām konsultācijām. Vai, piemēram, cilvēki, kuri ātri uztver informāciju un kuriem pietiek ar vienu konsultāciju un vēlāk arī kādu bezmaksas informāciju tīklā, lai saprastu visus šo zināšanu smalkumus un visus teorētiskos līmeņus.
Konsultāciju rezultātā tiek saprasti veidi, kā novērst problēmas, un tiek atrastas iespējas vietnes uzlabošanai, kā arī tiek ieskicēti svarīgākie soļi SEO optimizācijai. Iznākums ir trafika, reklāmguvumu un peļņas pieaugums.
SEO konsultācijas ir parasta saruna, kas var notikt tiešsaistē vai bezsaistē. Atkarībā no klienta pieprasījuma šādas konsultācijas stils var atšķirties no lekcijas formas par konkrētu tēmu, kuru cilvēks nesaprot, līdz intervijai par atsevišķām lietām, par kurām ir radušies jautājumi. Dažos gadījumos cilvēkiem, kuri slikti orientējas meklētājprogrammu optimizācijā, bet tajā pašā laikā kuriem ir augstas izziņas spējas, var pietikt ar sākotnējo konsultāciju. Tajā viņi vienā sēdē saņem vispārēju teorijas apskatu un vadlīnijas šīs teorijas ieviešanai praksē, un pēc tam, ievietojot iegūtajā skeletā informāciju par konkrētiem algoritmiem un faktoriem, viņi patstāvīgi sameklē visas nepieciešamās zināšanas un iegūst prasmes. SEO konsultācijā var izskatīt ne vien teorētiskus meklētājprogrammu rezultātu uzlabošanas jautājumus, bet arī diezgan praktiskas lietas un apgūt tās tieši konsultācijā. Aptuveni runājot, klients maksā par konsultācijas laiku, un šīs konsultācijas laikā viņš sēž kopā ar konsultantu pie datora, analizē un īsteno viņam neskaidras lietas. Tiem, kuri meklētājprogrammu optimizēšanu apgūst patstāvīgi, viena vai divas konsultācijas var palīdzēt konstatēt, ka viņi visu dara pareizi un pamatnostādnes ir korektas. Tā teikt, nemaldās un koncentrējas uz būtisko. Reizēm cilvēkam vajag nevis daudz jaunu zināšanu, bet tikai sajūtu, ka viņš ir uz pareizā ceļa.
Kā sagatavoties veiksmīgai SEO konsultācijai?
Mēģiniet formulēt skaidrus jautājumus un pierakstiet jautājumu sarakstu, uz kuriem jums ir jāsaņem atbildes. Ir jāzina, ka pirms atbilžu sniegšanas konsultantam ir jāizpēta jūsu vietne, konkurenti, iespējams, jāveic īss audits, t.i., jācenšas sagatavot derīgas un kvalitatīvas atbildes.
Kāpēc ir nepieciešamas SEO konsultācijas?
Katram tīmekļa resursam ir nepieciešama pieredzējuša SEO speciālista iesaistīšanās, jo, strādājot ar interneta projektu, rodas daudzi ļoti specializēti jautājumi par interneta resursu attīstību un to popularizēšanu. Atbildes uz šādiem jautājumiem var sniegt tikai kvalificēts speciālists.
Ir svarīgi vajadzīgajā brīdī saņemt popularitātes veicināšanas meistaru padomu. Šādu noderīgu pakalpojumu mūsdienās sniedz daudzi interneta portālu popularizēšanas amatnieki. Saites uz viņu lapām ir daudz jebkurā meklētājprogrammā, tāpēc tās atrast nebūs grūti. No daudzajiem piedāvājumiem vajadzētu izvēlēties piemērotāko, turklāt ir ļoti svarīgi nekļūdīties ar SEO speciālista izvēli.
Mēģināsim iedomāties, kāpēc konsultācija varētu būt nepieciešama cilvēkam, kuram ir visa informācija par viņu interesējošo jautājumu. Pirmkārt, dažas lietas var nebūt pilnībā un skaidri norādītas rakstiski. Otrkārt, daži momenti var neiederēties skaidrā un pilnīgā ainā. Viens no svarīgākajiem izpratnes nosacījumiem ir visu daļu savienošanās vienotā risinājumā. Lai neatklātos, ka dažas detaļas palikušas “liekas”, nav skaidrs, kam tās pieskrūvētas, vai otrādi – kaut kas pietrūkst. Brīdī, kad cilvēks redz kopainu un izprot tās iekšējo loģiku, viņam vairs nav jādara kaut kas nesaprotams, kaut kas, nezinot, kāpēc viņš to dara, tādējādi ģenerējot lielas kļūdas. Pēc vispārējās notiekošā loģikas izpratnes kļūdas var rasties tikai no neuzmanības, bet ne fundamentālās lietās.
Jebkura tīmekļa resursa īpašnieka galvenais mērķis ir piesaistīt vietnei lielu skaitu apmeklētāju un potenciālo klientu. To var panākt tikai tad, ja strādā pie interneta projekta popularizēšanas. Informāciju par to, kā virzīt projektu ar minimālu naudas un laika ieguldījumu, var atrast dažādos tematiskajos resursos un pie dažādiem autoriem. Taču daudzi paņēmieni un padomi jau ir novecojuši un nedod gaidīto efektu. Lai no vispārējās masas patstāvīgi atlasītu strādājošas interneta projekta virzīšanas metodes meklētājprogrammu topā un pārbaudītu tās praksē, ir nepieciešams daudz naudas un laika. Profesionāla SEO konsultācija palīdzēs jums no tā izvairīties.
Kad ir nepieciešama SEO konsultācija?
Kvalificēts padoms un kompetents SEO ieteikums ir absolūti nepieciešams šādos gadījumos:
- ja nav pietiekamu zināšanu, kas nepieciešamas, lai efektīvi īstenotu savu projektu;
- ja nav ticamas informācijas un praktiskās pieredzes, kas ir izraisījis ieguldītā darba veltīgumu vai pat ir bīstamību vietnes darbībai;
- ja visi jūsu mēģinājumi reklamēt savu projektu ir bijuši neveiksmīgi un nav devuši gaidīto rezultātu;
- ja ir radusies ievērojama vietnes pozīciju samazināšanās.
- ja jums ir kādi jautājumi vai grūtības noteiktā popularizēšanas posmā;
- ja savu problēmu vēlaties atrisināt steidzami, kompetenti un, pats galvenais, – ar minimālām izmaksām.
Ja ir radusies kaut viena no šīm problēmām, tad steidzami nepieciešama kvalitatīva SEO speciālista konsultācija. Tā noder arī citos gadījumos:
- Interneta vietne un tās struktūra ir izstrādes stadijā.
- Vietne ir izveidota, bet nezināt, kā panākt, lai tā būtu meklēšanas saraksta sākumā.
- Jums ir SEO speciālisti, kuru darbu vēlaties pārbaudīt.
- Jūs uzskatāt, ka resurss ir optimizēts, bet pozīcijas neaug.
- Jūs atsakāties no SEO pakalpojumiem un nezināt, ko darīt tālāk.
- Jums ir konkrēts SEO jautājums par jūsu vietni.
- Ja esat nonākuši strupceļā.
- Projektam ir ierobežots SEO budžets.
- Ja plānojat izveidot vietni.
- Vietnes pozīcijas nav augušas vairākus mēnešus.
- Vietne tiek pārstrādāta, tiek mainīts tās dizains vai struktūra.
- Attīstības iespēju meklēšana.
Kam ir nepieciešama SEO konsultācija?
- Uzņēmumu īpašniekiem.
- Projektu vadītājiem.
- Webmasteriem.
- Interneta marketologiem.
- Uzņēmējiem, kas patstāvīgi nodarbojas ar vietnes popularizēšanu.
- Maziem uzņēmumi, kas tikko uzsākuši savu ceļu.
- Jebkuram vietnes īpašniekam, kas iesaistīts vietnes izveidē, modernizācijā vai popularizēšanā.
Ir divi cilvēku veidi, kam ir noderīga informācija par SEO:
- Klienti, kuri vēlas apgūt vietņu popularizēšanu savām vajadzībām, reklamēt savu darbību un savus pakalpojumus internetā. Šajā gadījumā SEO ir viens no blakus instrumentiem biznesā.
- Klienti, kuri vēlas apgūt SEO, lai nākotnē strādātu šajā jomā.
Abos gadījumos vislabāk būtu dziļāk izprast SEO, jo, ja jums ir nepieciešams reklamēt savu produktu internetā, tad varat ātri orientēties, kad mainās meklētāju algoritmi, uz kuriem balstās meklētājprogrammas labāko rezultātu izvēlē. Ja nezināt teorētiskos principus, tad jums atkal būs jāmeklē profesionālu SEO speciālistu palīdzība vai jāmeklē informācija par jaunākajiem algoritmiem. Tas prasa ilgāku laiku, nekā šķiet. Situāciju var salīdzināt ar pavāru, kuram pēkšņi virtuvē nav olu mīklai. Ja viņš nesaprot vispārējo recepšu veidošanas loģiku un produktu attiecības, tad viņam būs steidzami jāskrien uz veikalu pēc olām, kaut arī ir liela varbūtība, ka virtuvē ir produkti, kas var aizstāt olas mīklas pagatavošanai.
Ja mēs runājam par tiem, kuri gatavojas strādāt meklētājprogrammu veicināšanas jomā un reklamēt vietnes par naudu, tad šādiem cilvēkiem vienkārši ir nepieciešams saprast teorētiskos pamatus. Kas tos nezina, tas ir speciālists, kurš kaut ko dara, bet nesaprot, kāpēc. Viņš nevar klientam skaidri izskaidrot, kāpēc ir jāveic noteiktas darbības un kā tās ietekmēs vietni. Kāpēc vajadzētu izmantot noteiktas metodes un nekādas citas. Kāda ir reklāmas rakstu būtība un kāpēc viss ir tieši tā, kā ir, nevis citādi.
Biznesa jomas un SEO konsultācijas īpatnības
- B2B uzņēmumi
Šādiem uzņēmumiem galvenais uzdevums ir piesaistīt klientus, nevis tikai apmeklētāju skaitu vietnē.
- Augstas konkurences zona
Ar SEO palīdzību var parādīt savu vietni augstāk meklētāju rezultātu sarakstā un izcelties uz citu uzņēmumu fona.
- Interneta veikali
Izprotiet, kā darbojas meklēšanas algoritmi un kas jādara, lai nokļūtu pirmajā meklēšanas lapā, piesaistītu vietnei apmeklētājus un klientus.
- Nepieredzējuši, jauni uzņēmumi
Konsultācija palīdzēs saprast, kas ir SEO un kā pareizi attīstīt vietni, lai interneta meklētāji to ieraudzītu un uztvertu pozitīvi.
Cik maksā SEO konsultācija?
Cenas ir atkarīgas no tā, cik slavens ir profesionālis, kurš to sniedz, cik sarežģīti jautājumi tiek apspriesti, cik daudz informācijas ir jāievāc pirms tās. Svarīgs ir arī laiks, cik ilgi klients uzdod jautājumus.
Sākuma līmeņa, jaunu, nepieredzējušu konsultantu stundas likme var svārstīties no 50 līdz 150 dolāriem.
Vidēja līmeņa konsultanti, kas strādā šajā sfērā vairākus gadus, par stundu prasa no 100 līdz 200 dolāriem.
Pieredzējuši SEO konsultanti vai nozares eksperti var iekasēt no 200 līdz 300 dolāriem vai vairāk par vienu konsultācijas stundu.
Lētākajā standarta konsultācijas likmē parasti iekļauj atbildes uz jautājumiem, kļūdu meklēšanu ar piemēriem un ieteikumus, ko darīt tālāk. Parasti ar vienu stundu ir pietiekami, lai apspriestu visas aktuālās problēmas un atbildētu uz visiem jautājumiem, kādi klientam ir radušies.
Kā norit SEO konsultācija?
SEO konsultācija tiek veikta attālināti balss sarunas režīmā. Iepriekš jums tiek dota tā darbinieka kontaktinformācija, ar kuru tiks veikta konsultācija.
Dienu pirms konsultācijas jūs nosūtāt savas vietnes adresi un jautājumus, kurus vēlaties atrisināt. Mēs veicam ātru analīzi un identificējam galvenās problēmas.
Noteiktajā laikā jūs zvanāt, lai detalizēti izpētītu problēmas.
Kas tiek apspriests konsultāciju laikā?
SEO konsultācijās tiek apspriesti konkrēti, pasūtījumā norādīti jautājumi.
Vēlams iepriekš sagatavot jautājumu sarakstu un nosūtīt tos. Tas nenozīmē, ka nevarat uzdot neprecizētus jautājumus. Vienkārši atbilde uz tiem var būt garāka un mazāk ticama.
Netiek apspriesti vispārīgi jautājumi, piemēram, “kā popularizēt vietni”, “kā palielināt apmeklētāju skaitu”, “kur meklēt atslēgvārdus”. Tam ir pamācības.
Kas tiek ietverts SEO speciālista konsultācijā
- Atbildes uz jautājumiem.
- Veicināšanas stratēģijas pielāgošana.
- Norāde uz lielākajām kļūdām.
- Kļūdu labošanas ieteikumi.
- Palīdzība tehnisko specifikāciju sagatavošanā programmētājam, tekstu autoram.
- Palīdzība dialoga veidošanā ar darbuzņēmējiem.
- Norāžu saraksta, tekstu, semantikas u.c. pareizības pārbaude.
- Skaidrojums, kā viss darbojas.
Kas netiek ietverts SEO speciālista konsultācijā?
- Tehnisko uzdevumu sagatavošana.
- Vietnes audits.
- Semantiskā kodola sastādīšana jeb atslēgvārdu meklēšana un strukturēšana.
- Title, description utt. rakstīšana.
- Satura meklēšana, veidošana.
- Pārējie laika un resursu ietilpīgie SEO pakalpojumi.
Iespējamās konsultācijas tēmas
- Palīdzība vietnes popularizēšanā.
- Personīgs mentorings un apmācība.
- Kopīga veicināšanas plāna sastādīšana.
- Kopīga vietnes analīze.
Kādas ir SEO speciālistu konsultācijas priekšrocības?
- Iespēja uzdot jautājumu par SEO tieši jūsu vietnei.
- Vietņu reklamēšanas pieredze un speciāli rīki.
- Ātra problēmu risināšana un nepieciešamo mērķu uzstādīšana.
- Kļūdu labošana, par kurām plaši nerunā.
- Laika ietaupīšana, meklējot informāciju.
Kāpēc izvēlēties mūs?
- Mēs cenšamies atbildēt uz visiem jautājumiem un pavadīt jūs projekta attīstībā.
- Komunikācija ar speciālistu bez starpniekiem. Uz jautājumiem atbildēs profesionāls praktiķis.
- Mēs esam gatavi detalizētai projekta analīzei un skaidrojam saprotamā valodā.
- Mēs vienmēr runājam par lietu un vēlamies palīdzēt. Bez ūdens un tikai pārbaudīta informācija.
- Jūs visu sapratīsiet, pat ja iepriekš neesat saskārušies ar SEO.
Galvenie jautājumi par SEO konsultācijām
Ko es iegūšu rezultātā?
Jūs iegūsiet izpratni par sava projekta kļūdām, plānu tālākai vietnes popularizēšanai, un varēsiet paaugstināt vietnes pozīciju meklēšanas rezultātos.
Ko darīt, ja man vēl nav vietnes?
Tad jums vēl vairāk nepieciešama konsultācija, lai izveidotu vietni, kas būs pielāgota SEO.
Cik ātri pēc ieteikumu izpildīšanas mana vietne nokļūs topā?
Diemžēl neviens nevar pateikt precīzu laiku, ne arī kaut k ogarantēt, jo galīgo lēmumu par vietnes ranžēšanu pieņem meklētājprogramma. Tāpat SEO ieteikumu serviss visbiežāk ir vērsts uz galveno problēmu novēršanu, kas neļauj vietnei iekļūt meklēšanas rezultātu augšgalā. Ja nepieciešams izstrādāt SEO stratēģiju, semantisko kodolu un pilnveidot vietni, pamatojoties uz ieteikumiem, iesakām pasūtīt pilnvērtīgu SEO pakalpojumu.
Kāpēc SEO konsultācijas ir noderīgas?
Mājas lapu popularizēšanas un optimizēšanas organizēšanā liela nozīme ir savlaicīgi sniegtiem SEO ekspertu ieteikumiem. Pat vienreizēja konsultācija var būt nenovērtējama un dot ievirzi pareizu lēmumu pieņemšanai. Ja jums ir ierobežots budžets, tad jums ir nepieciešama bezmaksas konsultācija. Protams, no šādas SEO konsultācijas nevajadzētu gaidīt pārāk daudz, tomēr tā var izrādīties ārkārtīgi noderīga un nepieciešama.
Ko veicina izdevusies SEO konsultācija?
- Palielina organisko trafiku uz vietni no interneta meklētājiem.
- Palielina konversiju un lojalitāti tīmekļa resursam.
- Uzlabo zīmola tēlu un brenda reputāciju internetā.
- Pārspēj konkurentus un ieņem vadošas pozīcijas meklēšanas rezultātos.
- Samazina reklamēšanas izmaksas un palielina ieņēmumus no savas vietnes.
SEO konsultāciju korelācija ar cita veida izglītības un konsultāciju pakalpojumiem
SEO konsultācijas ir lietderīgi saistīt ar citiem izglītības un ieviešanas-konsultāciju pakalpojumu sistēmas elementiem interneta lapu popularizēšanas jomā. SEO apgūšanu nosacīti var iedalīt divās komponentēs: mācību procesā un objektā, uz kuru šis mācību process ir vērsts. Savukārt mācību process sastāv no esošā stāvokļa diagnosticēšanas (jeb, citiem vārdiem sakot, pašreizējā stāvokļa noteikšanas) un paša mācību procesa, sākot no esošo prasmju situācijas, kas tika diagnosticēta iepriekš. Pašreizējo prasmju situācijas parametru noteikšanas procesu attēlo vietnes analīze un SEO audits. Jāpiebilst, ka šobrīd atšķirība starp tiem kopumā ir skaidra satura līmenī, taču nozare to vēl nav pilnībā izskaidrojusi: tas ir tuvākās nākotnes jautājums.
Izglītību kā tādu var iedalīt individuālajā un grupveida. Grupu apmācība vietņu meklētājprogrammu popularizēšanas jomā tiek pārstāvēta ar SEO kursiem. Savukārt individuālo izglītības pakalpojumu sniegšana meklētājprogrammu optimizācijas jomā parasti tiek iedalīta SEO konsultācijās un SEO koučingā. Arī šie jēdzieni pašlaik nav pilnībā savstarpēji saistīti.
Tātad, mēs apskatījām SEO apmācības procesuālo komponentu, tagad aplūkosim, uz ko šis process ir vērsts. Izglītības un konsultāciju pakalpojumu orientācijas objektus nosacīti var iedalīt tīmekļa resursos (vietnēs) un ideju sistēmās par kaut ko SEO jomā. Izglītības un konsultāciju darbība, kas vērsta uz tīmekļa resursiem, tiek attēlota ar vietnes analīzes procesu un, iespējams, daļēji ar SEO auditu. Ja izglītības process ir vērsts uz priekšstatu sistēmas pielāgošanu par kaut ko SEO jomā, tad mūsu kontekstā var izdalīt divas būtiskas jomas – apmācības mājas lapas popularizēšanā un kā īpašs tā gadījums – SEO apmācība.
Kādi ir mūsu darba principi?
Mēs neesam teorētiķi un pastāvīgi gūstam pieredzi SEO jomā. Prakse ļauj mums risināt problēmas, nevis vienkārši tās apspriest.
Nevienam mūsu projektam nav uzliktas meklētājprogrammu sankcijas. Savā darbā mēs neizmantojam surogāttekstus un saites.
Mūsu zelta likums ir tāds, ka, ja SEO un veselais saprāts īsti nesader kopā, tad mēs izvēlamies veselā saprāta pusi.
Kāds ir mūsu galvenais mērķis konsultāciju rīkošanā?
Mēs vēlamies, lai SEO konsultācijas laikā jūs izprastu meklētājprogrammu darbības principus un iemācītos patstāvīgi veicināt savas vietnes popularitāti.
Jūs esat izlasījuši šo rakstu līdz galam, tāpēc esat pelnījuši saņemt 7% atlaidi vienai konsultācijai!